Bico Industries, cel mai mare producător de armături din fibră de sticlă pentru fațade, din centrul și estul Europei, își propune să se alăture demersului de reabilitare a clădirilor din țară, donând proprietarilor și asociațiilor de locatari plase necesare pentru reabilitarea fațadelor. În felul acesta, compania oferă o soluție viabilă și la îndemână, proprietarilor de clădiri, care conform legii, sunt obligați să suporte costurile de reabilitare.
În momentul de față, România se confruntă cu o problemă națională, aproape istorică, a clădirilor deteriorate, cu risc seismic, periculoase atât pentru cei care își desfășoară activitatea în ele, dar și pentru trecători. În țară sunt 2.687 de clădiri cu risc seismic I și II, iar cele mai multe dintre aceste clădiri sunt în Capitală, arată datele Ministerului Dezvoltării. Conform legii, proprietarii au obligația să suporte costurile de reabilitare, în caz contrar riscă amenzi şi creşterea impozitelor cu până la 500%.
Misiunea Bico Industries este, ca prin produsele premium pe care le produce, să contribuie la accelerarea procesului de reabilitare a clădirilor sensibile, aducându-le la cele mai înalte standarde europene.
În acest sens, compania lansează campania Atenție NU cade tencuiala prin care pune gratuit la dispoziția proprietarilor și asociațiilor de locatari, care deja au început să renoveze fațadele blocurilor, plase de fibră de sticlă. Tot ce trebuie să facă aceștia pentru a beneficia de produsele BICO este să se înscrie pe site, și să completeze un formular. Regulamentul campaniei poate fi consultat aici.
,,Orașele României sunt pline de clădiri cu fațade care stau să cadă. E o realitate tristă și tocmai de aceea, în calitatea noastră de lider regional, puternic ancorat în viața comunităților, dorim să contribuim la schimbare. Astfel, ne alăturăm amplului proces de reabilitare a clădirilor, oferind soluții concrete și produse, pentru ca românii să se bucure de clădiri sigure și orașe mai aspectoase. Aducem împreună în acest demers, autoritățile și comunitatea, subliniind rolul efortului comun în procesul de reconstrucție a României. Noi punem la dispoziție produse de calitate superioară și ne dorim să fim un partener de încredere pentru municipalitate, astfel încât să reușim să le oferim oamenilor construcții sigure și conforme cu standardele europene”, a declarat Adrian Butuc, CEO Bico Industries.
Pentru a aduce soluția mai aproape de beneficiari, Bico montează în București Timișoara și Piatra Neamț, în zone cu trafic ridicat, panouri de publicitate stradală cu QR coduri care odată scanate duc către site-ul campaniei unde oamenii pot înscrie clădirile. Mai mult decât atât, Bico invită pe oricine dorește să contribuie la remodelarea fațadelor, prin semnalarea clădirilor care au nevoie de donații. Pe site-ul campaniei, utilizatorii vor regăsi o hartă interactivă cu ajutorul căreia aceștia pot identifica clădirile și semnele cu ,,atenție cade tencuiala”, suținând, astfel, eforturile companiei de a face cunoscută cauza.
Bico Industries a pus bazele unui parc tehnologic versatil care permite ca, printr-o cooperare strânsă cu beneficiarii, să dezvolte produse adaptate cerințelor individuale. Acest lucru este reflectat și în campanie, unde departamentul logistic al companiei va verifica eligibilitatea celor înscriși și se va asigura că acele clădiri selectate ca fiind valide, vor primi plasele de care au nevoie pentru reabilitare. Compania va comunica public beneficiarii, pe măsură ce vor fi îndelinite condițiile legale.