Organizațiile nonprofit se confruntă cu o cerere mare pentru programele și serviciile lor. Dar, de multe ori, bugetele sunt insuficiente pentru a satisface această cerere. Un instrument care poate ajuta la eficientizarea operațiunilor este inteligența artificială(AI), un instrument în care organizațiile nonprofit au început să investească în acest an, potrivit cercetărilor recente.
AI poate ajuta organizațiile nonprofit să automatizeze fluxurile de lucru, să mărească eficiența și să maximizeze resursele, astfel încât să poată face mai mult cu mai puțin.
Iată câteva dintre principalele modalități prin care organizațiile nonprofit folosesc AI pentru a îmbunătăți fluxul de lucru.
Implementarea AI pentru a automatiza procesele de back-end
Între documentarea privind potențiali donatori, urmărirea donațiilor, contabilizarea fondurilor și multe altele, angajații organizațiilor au multe responsabilități care consumă timp. Implementarea tehnologiilor AI poate ajuta la comunicarea și administrarea donatorilor, extragerea datelor și comunicațiile zilnice. De asemenea, poate reduce probabilitatea erorilor în aceste procese.
Prin automatizarea proceselor de back-end, tehnologiile AI permit personalului nonprofit să-și folosească timpul pentru a se juca cu setul de abilități, a conduce ateliere, a cultiva donatorii sau a elabora strategii pentru noi inițiative.
Această automatizare ajută, de asemenea, la reducerea costurilor și la eliminarea potențialelor erorii umane în manipularea datelor.
Utilizarea AI în strângerea de fonduri
Organizațiile nonprofit pot alege dintre instrumente publice AI, cum ar fi ChatGPT și Fundwriter.ai. Acesta din urmă este un asistent de strângere de fonduri care poate redacta apeluri profesionale, e-mailuri, postări și multe altele.
AI ajută, de asemenea, la analiza predictivă și la segmentarea donatorilor, astfel încât organizațiile nonprofit să își poată îmbunătăți strategiile de strângere de fonduri. Chiar și așai, este bine ca personalul să examineze toate copiile AI pentru a se asigura că întregul conținut este pe deplin corect și se potrivește cu declarația de misiune.
Deoarece organizațiile nonprofit sunt industrie bazată pe relații, e indicat ca liderii să nu se bazeze doar pe AI. Comunicările ar trebui să fie în continuare personale și umane.
Folosirea AI pentru a oferi asistență 24/7
Chatbot-urile bazate pe inteligență artificială, pot fi folosiți pentru a oferi asistență 24/7 membrilor organizației nonprofit, oferind serviciile și informațiile de care au nevoie în timp util și permițând personalului să-și petreacă mai mult timp pe sarcini care necesită un contact direct.
Chatbot-urile permit, de asemenea, organizațiilor nonprofit să funcționeze în afara orelor normale de lucru și să rămână accesibile membrilor comunității, donatorilor și părților interesate.
Utilizați instrumente AI
AI poate ajuta la prevenirea epuizării, fiind un instrument zilnic de economisire a timpului și este o soluție rapidă pentru o reducere a presiuni asupra forței de muncă. Cu cât AI este integrată mai mult în rutinele zilnice și în fluxul de lucru, cu atât mai multe organizații nonprofit se pot aștepta la transformări la nivel de industrie.
Un raport Goldman Sachs estimează că inteligența artificială ar putea crește în cele din urmă PIB-ul global anual cu 7%. Companii precum IBM, VMWare și Azure, oferă platforme private care sunt sigure și pot fi personalizate pentru a se potrivi nevoilor organizației dvs.