Companiile specializate în prestarea serviciilor, precum și cele reprezentative pentru domeniul construcțiilor, medical/farmaceutic, producție sau financiar au arătat un apetit crescut pentru digitalizare în perioada iunie-august 2023 prin platforma Softlead.ro.
Principalele tipuri de aplicații software pentru au optat cele mai multe companii au fost date de: soluții pentru managementul vânzărilor și clienților (CRM – Customer Relationship Management), cele pentru gestionarea resurselor interne (ERP – Enterprise Resource Planning) și aplicațiile software dedicate operării documentelor (Document Management).
Peste 1.000 de companii au folosit Softlead.ro în procesul de informare și de selecție al aplicației software în cele trei luni de vară ale acestui an.
83.6% dintre companii nu au nicio soluție software dedicată activității pe care au în plan să o digitalizeze
Majoritatea companiilor (83.6%) care au solicitat o ofertă software prin Softlead în perioada verii nu dețin nicio soluție IT care să îi ajute în eficientizarea activității pe care au în plan să o digitalizeze, în timp ce 4% vor să înlocuiască aplicația existentă cu una nouă, mai performantă și care să poată răspunde cât mai rapid obiectivelor de business.
Dinamica achizițiilor software pentru cele trei luni de vară s-a concentrat în București și Ilfov, aceasta fiind zona geografică cel mai bine reprezentată prin numărul de companii care au solicitat oferte și acces la demo-uri software.
25% dintre companii au înregistrat o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro
Softlead rămâne platforma principală de informare și de selecție a aplicației software potrivite pentru companiile de tip IMM din România, dar devine un reper tot mai important și pentru companiile mari și foarte mari. Astfel, peste 25% dintre companiile care au folosit www.softlead.ro în perioada verii a acestui an sunt companii cu cifre de afaceri de peste 1 milion de euro.
Industriile care au o efervescență ridicată în perioada verii, cum ar fi Horeca, Retail, Agricultură, saloane de înfrumusețare au manifestat interes pentru digitalizare, dar într-un număr mai redus, comparativ cu principalele cinci domenii de activitate enumerate inițial.
Cum a arătat harta interesului pentru digitalizare în vara anului 2022?
În aceeași perioadă a anului 2022, conform Softlead.ro, companiile din industrii precum servicii, IT&C, medical, producție sau retail au indicat o dinamică în informare și achiziție software prin intermediul platformei. Din perspectiva tipologiilor de soluții software, nevoile de digitalizare au fost similare în 2022 cu anul următor, singura diferență fiind dată de soluțiile software de organizare, pentru care companiile au manifestat un interes crescut anul trecut.
Despre Softlead
Softlead este cea mai importantă platformă de tip B2B din România, care ajută companiile să identifice aplicația software potrivită, pe baza ADN-ului Digital. Cu acces la peste 1000 de aplicații software și peste 370 de furnizori IT parteneri listați, Softlead.ro reprezintă un ecosistem integrat, util în procesul de informare, bugetare și achiziție software al oricărei companii de tip IMM.
În ultimii ani, peste 15.000 de companii au folosit Softlead pentru a face primii pași în alegerea suitei de tehnologii sau de aplicații software potrivite lor.