Retail / Horeca — October 13, 2023 at 1:32 pm

VTEX a generat economii de 5,8 milioane USD pentru comercianții enterprise care au migrat de pe platforme de comerț învechite

by

VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează operațiunile de comerț la nivel global, a generat economii de 5,8 milioane USD pentru comercianții care au migrat pe platforma companiei, potrivit studiului Total Economic Impactᵀᴹ (TEI) din septembrie 2023, efectuat de Forrester Consulting în numele VTEX. Companiile care au migrat la platforma VTEX au beneficiat de securitate sporită, scalabilitate și capacitate de a susține mai multe modele de afaceri.

English version

VTEX_1Chiar și în perioade economice dificile, cu o creștere a ratelor dobânzilor, costuri mai mari de împrumut și declin economic, printre multe altele, în studiul VTEX companiile au menționat următoarele beneficii cuantificate pe parcursul a trei ani:

● economii de costuri cu platformele de comerț digital învechite: aproximativ 5,8 milioane USD;
● un randament al investiției de 133%;
● eficiența operațiunilor de suport și dezvoltare: economii de la 20% în primul an până la 50% în anul trei;
● creșterea comerțului digital a generat un venit suplimentar de peste 17,1 milioane de dolari;
● eficiența operațiunilor de marketing: economii de la 20% în primul an până la 50% în anul trei.

Studiul analizează în detaliu provocările cu care se confruntă retailerii și afacerile de tip direct-to-consumer (D2C) în acest moment, fie că sunt costuri ridicate, fie că sunt modele de business complexe, evidențiind necesitatea de a ține pasul cu așteptările în continuă evoluție ale clienților. În același timp, majoritatea se bazează pe soluții încropite și învechite, care necesită o întreținere costisitoare, resurse interne dificil de găsit și nu reușesc să ofere inovație rapidă și în timp real.

„Beneficiile VTEX constau în capacitatea de a alege ceea ce dorim și ceea ce nu dorim. Acest lucru ne oferă mai mult timp, ne oferă opțiuni și ne permite să construim cel mai bun model economic. Astfel, nu trebuie să ne facem griji cu privire la capacitatea de a dezvolta business-ul. Acest lucru ne permite să ne concentrăm asupra lucrurilor care fac diferența pentru afacerea noastră”, declară Directorul Digital al unui retailer de produse alimentare intervievat de Forrester Consulting pentru acest studiu.

Întrucât rentabilitatea este principala preocupare a retailerilor și producătorilor în prezent, este importantă o abordare pragmatică și realistă a comerțului digital, axată pe evaluarea celor mai bune strategii pentru reducerea costurilor și creșterea veniturilor.

Este important ca afacerile să adopte o abordare modernă în utilizarea tehnologiei, eficientă și ușor de întreținut, care să le permită să creeze experiențe personalizate pentru clienți și să promoveze creșterea și succesul afacerilor într-un mod sustenabil și pe termen lung.

„Acest studiu este mai mult decât o simplă statistică, oferind un cadru clar pentru a-i ajuta pe clienții noștri să-și evalueze operațiunile actuale și să aibă o imagine clară asupra viitorului. În contextul actual, nu există niciun motiv pentru care comercianții ar aloca o parte semnificativă din GMV-ul lor pentru întreținerea platformelor învechite și neperformante, când pot, de fapt, redirecționa aceste resurse către inițiative care să stimuleze vânzările și eficiența operațională. Platforma de comerț digital VTEX oferă o soluție compozabilă care permite afacerilor să aibă o abordare pragmatică în ceea ce privește investițiile lor în domeniul IT prin combinarea unor funcționalități native extinse cu soluții terțe de ultimă generație. Acest lucru înseamnă un ROI mai mare și o creștere a profitabiliății”, subliniază Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer (CRO) la VTEX.

 

Metodologie:
Forrester a intervievat patru retaileri enterprise care utilizează platforma de comerț digital VTEX pentru a obține date referitoare la costuri, beneficii și riscuri. Ulterior a creat o analiză pe baza profilurile lor. După cum este descris și în studiul TEI, „Înainte de a migra pe platforma VTEX, cei intervievați au recunoscut că în cadrul companiilor lor exista nevoia de a transforma strategia de comerț digital, dar acest lucru era întârziat de platformele legacy. Lipsa de resurse interne și presiunile legate de costuri au determinat aceste companii să caute o soluție completă și compozabilă, care să poată oferi agilitate și adaptabilitate la un preț avantajos”.