Big Data&Analytics — October 23, 2023 at 10:17 am

Data Journey: de la colectarea datelor la un sistem complet de analiză și raportare

by

Relevance Management oferă soluții personalizate pentru digitalizarea companiilor din diferite industrii

Într-o lume digitală în continuă expansiune, datele au devenit motorul central al deciziilor de business. Companiile din întreaga lume caută modalități de a transforma volumul mare de date disponibile în informații valoroase care să le ajute să crească și să prospere. Cu toate acestea, călătoria de la date neprelucrate la insights semnificative poate fi o provocare.

Pe cât de importantă este ca resursă, gestionarea lor eficientă necesită o strategie solidă și procese fiabile pentru a extrage, transforma, curăța și încărca datele în scopuri analitice.

Într-o paletă largă de soluții, tehnologii și informații, companiile trebuie să înțeleagă la ce se rezumă un management corect al datelor și ce furnizor le poate fi alături în toată călătoria, până la succesul unei astfel de strategii pe termen lung.

Relevanță prin oameni și tehnologie

„La Relevance susținem cu tărie că cea mai valoroasă resursă a unei companii sunt oamenii, așa că, dincolo de tehnologiile cu care lucrăm zi de zi, cel mai important este să înțelegem nevoile și provocările
reale ale clienților noștri, să putem aduce oamenii potriviți împreună la momentul potrivit pentru a transforma provocările în oportunități.”Ionuț Toader, CEO & Cofounder Relevance Management

În funcție de industria în care activează și de gradul de maturitate al unei organizații, regăsim un spectru larg de nevoi atunci când discutăm de digitalizare. O companie relativ la început de drum, cu un număr
mic de angajați, are de obicei doar nevoi de baza în ce privește digitalizarea afacerii, pe când o companie matură, cu o activitate intensă, va avea cerințe mult mai mari în ceea ce privește volumul de date colectat din procesele digitalizate.

120767675_3460624480664905_8439961542998151749_nCălătoria datelor începe odată cu decizia de digitalizare a proceselor de business și merge în tandem cu dezvoltarea afacerii, modificandu-se în timp pe măsură ce se schimbă condițiile de piață și tehnologiile
disponibile. Abilitatea de a înțelege și a lucra cu datele este crucială însă, pentru că nu poți implementa tehnologii digitale avansate fără ca oamenii, utilizatorii, să aibă competențe pe măsură.

Relevance a abordat proiectele într-un parteneriat cu clienții, care a inclus atât consultanță și recomandări specifice de bune practici în domeniul datelor potrivite stadiului de dezvoltare al organizațiilor, cât și soluții avansate de Business Intelligence, Data Warehouse sau programare de aplicații personalizate.

Unde începe cu adevărat călătoria datelor?

Dacă pentru date, călătoria începe cu aplicațiile software care digitalizează diverse procese de business și continuă cu pregătirea datelor colectate pentru a fi utilizate, urmată de analiză și raportare, abordarea Relevance în proiectele pe care le construim împreună cu clienții noștri este cumva inversă, așa cum este firesc, din punctul nostru de vedere.

E nevoie să știm cum folosesc oamenii datele în procesul decizional, ca apoi să mergem din aproape în aproape și să construim soluții care să aducă datele relevante în fața utilizatorului potrivit. De multe ori, datele însă, deși există, sunt închise în multitudinea de softuri și fișiere  pe care o are o organizație.

Fiecare aplicație software are rostul ei, desigur, însă nu poate acoperi singură toate nevoile unei organizații. Astfel că, un ERP, oricât de performant, tot este complementat de o suită de alte aplicații specializate pe diverse domenii: customer relationship, achiziții, bugetare și planificare și altele. Prin urmare, întrebarea despre modul în care oamenii utilizează datele are rolul de a scoate la iveală procese complexe și neproductive care pot fi optimizate radical cu alte soluții.

„Din experiența noastră, utilizatorii de business și-au dorit mereu un mediu mai flexibil, care să le ofere informațiile necesare în procesul decizional într-un timp mult mai scurt, pentru a crește eficiența activităților curente. Relevance răspunde astfel provocărilor printr-un proiect inițial, denumit „Seeing Is Believing”, prin care o companie poate testa cu date reale soluțiile de Business Intelligence pe care
Relevance le dezvoltă. Astfel, realizăm o serie de aplicații pe care le prezentăm mai multor utilizatori de business pentru a putea identifica rapid un beneficiu major.”Valentin Barbu, Data Solution & Founder Relevance Management

Analiza și raportarea datelor relevante pune însă o problema majoră, mai ales în contextul în care companiile ajung să stocheze volume mari de informație. Care informație e utilă si corectă? Aici intervin
soluțiile de data management, echipa Relevance reușind să orchestreze colectarea de date și procesarea lor din multe surse, într-un mod clar și predictibil. Fără această bază solidă, cu date corecte și disponibile la momentul oportun, soluțiile BI pot induce în eroare utilizatorii, iar deciziile greșite cresc
costurile companiilor. Fie că discutăm de o implementare on-premise, fie on cloud, companiile ar trebui să își pregătească aceste procese de prelucrare a datelor nu doar pentru moment, ci pentru viitor, pentru că datele devin un bun strategic.

Nu în cele din urmă, am identificat situații în care digitalizarea unor procese este dorită de o companie, însă e complicat de realizat cu o aplicație software existentă.
Pentru aceste situații, Relevance a dezvoltat un departament de “Special apps”, care să programeze aplicații software personalizate care vin în sprijinul activităților operaționale și de management ale unei companii. Țintim de cele mai multe ori o automatizare a proceselor, o colectare mai amplă a datelor
necesare, dar în același timp ușor de utilizat de către oameni.

50221017_2123310581062975_3960240832262438912_nTehnologie potrivită și oameni pasionați

Companiile care lucrează cu soluții și tehnologii de ultimă generație înțeleg importanța acestor transformări și se dedică dezvoltării și implementării de soluții avansate, care să sprijine procesele de luare a deciziilor, să ofere sau să primească informații valoroase.

La Relevance creăm contexte potrivite bazate pe date relevante. Datorită partenerilor noștri de tehnologie, Qlik, Microsoft, DataStax, Elastic, K4 Analytics, dar și soluțiilor dezvoltate “in-house” de către echipa Relevance, putem însoți companiile pe parcursul călătoriei lor de digitalizare, dedicând timp și resurse înțelegerii profunde a nevoilor și provocărilor specifice fiecărui proces din companie.

În final, companiile pot efectua analize detaliate la nivel de business, pot furniza rapoarte manageriale accesibile, ceea ce permit factorilor de decizie să acționeze rapid și în cunoștință de cauză. O strategie
bazată pe date înseamnă informații analitice pentru directori, manageri și angajați, sprijinindu-i în luarea deciziilor optime și în dezvoltarea strategiilor de afaceri, care să stimuleze creșterea veniturilor,
îmbunătățirea eficienței operaționale și obținerea avantajelor competitive.

Mai multe despre Relevance: www.relevance.ro