Peste 60% dintre antreprenorii români estimează pierderi între 1.000 euro și 10.000 euro lunar în lipsa promovării eficiente a afacerii pe Facebook și alte rețele de socializare, potrivit unui studiu derulat de agenția de marketing digital Marketing Deck. Deși 77% dintre participanți consideră că este foarte important să creeze constant conținut pe social media, mai puțin de o treime fac acest lucru în mod curent.
„Pentru anumite sectoare, ca fashion, beauty, educație, evenimente, profesii liberale, social media este principalul canal de promovare. Cel mai ușor se văd rezultatele la afacerile mici, care de altfel reușesc să-și dubleze vânzările într-un timp scurt, de câteva luni, prin intermediul social media. Sunt business-uri atât din e-commerce, cât și din offline care-și găsesc clienții pe internet, în condițiile în care milioane de persoane sunt expuse la mesajele și reclamele de pe Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube etc.”, explică Paul Ardeleanu, fondator Marketing Deck.
Studiul Marketing Deck arată că antreprenorii români sunt dispuși să investească 600 de euro lunar în reclame pe rețelele de socializare și, implicit, să crească investițiile în reclame pe Facebook sau TikTok odată cu obținerea rezultatelor de vânzări.
De altfel, în România, numărul de antreprenori care își promovează singuri afacerea pe rețele de socializare este în creștere, în medie cu 30% pe an, potrivit estimărilor Marketing Deck, care oferă cursuri de specialitate antreprenorilor.
Deși promovarea online este esențială în creșterea unui business, indiferent de mărime, doar unu din patru antreprenori a făcut un curs despre promovare prin social media înainte de a investi pe cont propriu în reclame pe Facebook, Instagram sau TikTok, potrivit Marketing Deck.
Pentru a contribui la dezvoltarea competențelor digitale, Marketing Deck organizează cursuri complete de social media marketing în care este prezentat și explicat modul în care funcționează algoritmii platformelor sociale. Până acum, 400 de cursanți și-au dezvoltat aptitudinile de social media pentru a ajunge la clienții din aceste canale, cererea pentru acest tip de curs fiind în creștere cu 50% în ultimul an față de anul anterior.
La studiul Marketing Deck au participat 1.204 de persoane, dintre care 46% antreprenori, 21% freelanceri, iar restul angajați, studenți ori fără ocupație curentă.
Despre Marketing Deck
Agenția a fost fondată în 2017, iar de atunci a crescut constant, extinzându-și atât portofoliul de clienți, cât și serviciile oferite. Compania a depășit numărul de 50 de clienți activi, lunar, iar în 2022, a luat premiul “Top B2B Company in Romania” la categoria Advertising&Marketing, acordat de Clutch, pentru performanțe deosebite în Social Media, Advertising, PPC și Digital Marketing.