Munca modernă evoluează și organizațiile nonprofit trebuie să își actualizeze protocolul de gestionare a dispozitivelor mobile. Angajații organizațiilor trebuie să păstreze legătura.
Dar ceea ce este bun pentru conectivitate poate aduce riscuri de securitate. Având în vedere informațiile personale și financiare sensibile pe care multe organizații nonprofit le dețin (donatori, persoane aflate în nevoie sau în pericol), o singură încălcare a protecției datelor poate declanșa o avalanșă de pierderi de date.
Introduceți soluții specializate care sprijină echipele IT care gestionează setările dispozitivului, datele și conținutul, permițând organizațiilor nonprofit agilitatea dispozitivelor mobile cu un risc redus.
Soluțiile MDM sprijină organizațiile nonprofit
Liderii IT trebuie să știe despre gestionarea dispozitivelor mobile și despre modul în care aceste soluții pot sprijini organizațiile bazate pe misiuni.
1. Urmărirea locației permite departamentului IT să identifice unde se află toate dispozitivele organizației în timp real. Aceștia pot avea capacitatea de a configura parametrii „zonă sigură”; dacă un dispozitiv părăsește acea zonă, acesta poate fi dezactivat de la distanță.
Urmărirea locației poate accepta și blocarea de la distanță în cazul în care un dispozitiv este pierdut sau furat. Acest lucru poate proteja datele sensibile și poate împiedica o potențială încălcare. De asemenea, poate economisi bani organizațiilor: în loc să abandoneze dispozitivele pierdute, echipamentele scumpe pot fi urmărite (inclusiv atunci când membrii personalului părăsesc organizația). Pentru organizațiile nonprofit care se angajează în misiuni sensibile personal, cum ar fi munca în regiuni instabile ale lumii, poate fi, de asemenea, o măsură de protecție pentru a sprijini membrii personalului și voluntarii. Acest beneficiu poate depăși preocupările legate de confidențialitatea angajaților, în funcție de tipul de muncă pe care o desfășoară o organizație nonprofit.
2. Ștergerea de la distanță permite personalului IT să șteargă datele de pe dispozitivele mobile de la distanță. Acest lucru poate ajuta la prevenirea compromiterii datelor în cazul în care un dispozitiv este pierdut sau furat, deși dacă o ștergere de la distanță este efectuată în timp ce o amenințare este în desfășurare, există șansa ca un actor rău să poată recupera o parte din acele date. Poate fi folosit și atunci când un dispozitiv mobil își schimbă proprietarii și nici vechiul, nici noul proprietar nu poate aduce dispozitivul pentru o curățare fizică.
Administratorii IT pot alege să efectueze o ștergere completă a datelor sau să ștergă datele în mod selectiv. Acest lucru poate fi deosebit de util pentru organizațiile care utilizează o abordare BYOD; unele soluții pentru dispozitive mobile pot detecta și șterge doar datele legate de organizație, oferind proprietarilor de dispozitive asigurarea că dispozitivele lor personale vor fi în continuare utilizabile după o ștergere de la distanță.
3. Depanarea de la distanță poate salva o zi pentru membrii echipei de pe teren atunci când dispozitivul lor întâmpină o problemă. Cu gestionarea dispozitivelor mobile, membrii personalului IT pot depana dispozitivele de la distanță și pot rezolva probleme fără ca utilizatorii de dispozitive să fie nevoiți să vină pentru reparații, întrerupând operațiunile doar minim. Aceeași tehnologie care acceptă depanarea de la distanță poate suporta, de asemenea, transferuri fără întreruperi de fișiere și sincronizare.
4. Actualizarea și configurarea în cadrul soluțiilor MDM pot scuti liderii IT de durerea de cap de a încerca să-i determine pe toți membrii echipei să efectueze actualizările necesare, deoarece le permite să facă actualizări și modificări de configurare prin flote întregi de dispozitive la distanță. Acest lucru permite organizației să rămână la curent cu conformitatea și securitatea, fără a pune sarcina utilizatorilor individuali care ar putea avea dificultăți să instaleze ei înșiși actualizările.
Considerații speciale ale managementului dispozitivelor mobile
Gestionarea eficientă a dispozitivelor mobile necesită mai mult decât o soluție tehnologică; Politicile bine gândite cu privire la dispozitivele pe care angajații le pot folosi la locul de muncă și la modul în care le folosesc, sunt, de asemenea, necesare pentru a minimiza riscul unei organizații, în special pentru cele care permit lucrătorilor să-și folosească propriile dispozitive.
Crearea încrederii este un aspect important al gestionării dispozitivelor mobile. Angajatorii trebuie să aibă încredere că lucrătorii vor folosi dispozitivele deținute de angajator în siguranță, în timp ce lucrătorii trebuie să știe că organizațiile își vor respecta confidențialitatea personală în timp ce pun în aplicare politicile BYOD.
Dar, cu o comunicare și politici adecvate, echipele IT pot gestiona riscurile gestionării dispozitivelor mobile, atingând un echilibru care să permită organizațiilor nonprofit să prospere.