Business — November 3, 2023 at 12:02 pm

Jumătate din totalul tranzacțiilor procesate sunt cu un card salvat în prealabil

by

PayU GPO - Evolutie in primele 9 luni din 2023Volumul plăților realizate printr-un singur click are un ritm alert de adopție în rândul consumatorilor din online ajungând la o pondere de 46% din totalul tranzacțiilor efectuate în platforma PayU în primele 9 luni din 2023, în creștere cu 13% față de anul trecut.

O altă metodă de plată preferată de români este cea în rate, care la nivelul PayU GPO România a înregistrat o creștere cu 50% din punct de vedere al numărului de tranzacții și cu 37% din perspectiva valorii tranzacțiilor procesate, pentru tranzacțiile realizate cu carduri în rate și produse de creditare online de tipul Buy Now Pay Later (plăți la 30 de zile) și Slice (plăți în mai multe rate). Soluțiile de plată cu creditare, de tipul BNPL și Slice sau creditarea full online, le oferă consumatorilor flexibilitate în gestionarea cheltuielilor și nu impun necesitatea de a avea un card de credit pentru a le accesa.

Pe baza datelor tranzacționate de PayU GPO România în 2023, coșul mediu de cumpărături în rate este de ~3 ori mari mare decât o tranzacție integrală, plata cu cardul în rate extinse contribuind la creșterea valorii medii a coșului de cumpărături și, implicit, a vânzărilor încheiate pe site-urile comercianților, unde metoda de plată în rate poate ajunge chiar și la o pondere de 30% din total.

Cele mai importante verticale care au susținut avansul pieței de comerț digital în 2023 au rămas cele tradiționale, de IT&C, fashion și home & deco, creșteri anuale semnificative venind și din verticale precum travel, asigurări, entertainment, transport și food & delivery.

Numărul de tranzacții online e de așteptat să fie de 20 de ori mai mare de Black Friday 2023 decât într-o zi obișnuită, creșterea fiind susținută de discount-urile semnificative pregătite de comercianți și de numărul de rate extinse oferite de bănci pentru a facilita achizițiile.