2023 a fost anul în care pe piața muncii s-a simțit puternic dorința candidaților de a-și găsi un nou loc de muncă, în timp ce, pentru angajatori, s-a instalat o temperare a eforturilor de a-și extinde echipele. Asta după ce, în 2022, a fost marcat un nivel record al numărului de joburi nou apărute în piață.
Cu 350.000 de joburi postate de la începutul anului și până acum, piața se află la -10% față de 2022. În schimb, numărul de aplicări este cu aproape 10% mai mare și a atins pragul de 10,2 milioane.
În total, 500.000 de români au aplicat pentru cel puțin un loc de muncă din ianuarie și până acum. Cei mai mulți sunt din segmentele entry – level (0 – 2 ani de experiență) și mid – level (2 – 5 ani de experiență).
Retailul a continuat și anul acesta să fie domeniul cu cele mai multe aplicări atrase – peste 3,2 milioane. 1,3 milioane au mers către servicii și tot atâtea către joburile din call center / BPO. Domeniul IT / Telecom a primit 1,2 milioane de aplicări, iar angajatorii din financiar – bancar 1,1 milioane. Următoarele domenii în clasament au fost turism, transport / logistică, industria alimentară, advertising / marketing / PR și construcții.
Retailul este nu doar domeniul care a avut cele mai multe aplicări, ci și cele mai multe joburi noi, respectiv 90.000. Următorii cei mai activi angajatori au fost cei din sectorul serviciilor, urmați de cei din industria alimentară, turism, transport / logistică, producție, call – center / BPO, construcții și IT / Telecom.