Financiar-Bancar — January 8, 2024 at 10:49 am

Utilizarea AI în lumea financiară

by

Dacă instituțiile financiare folosesc corect inteligența artificială, costurile pot scădea, iar productivitatea poate crește.

bankIntegrarea inteligenței artificiale și a sectorului financiar are rădăcini istorice. Serviciile financiare au folosit de mult timp machine learning și versiunile timpurii ale rețelelor neuronale.

De la aplicațiile sale timpurii până la algoritmii sofisticați actuali, AI a fost un însoțitor constant în modelarea strategiilor și operațiunilor industriei financiare. Cazurile sale de utilizare cu mai multe fațete, care acoperă analiza predictivă, managementul riscurilor și experiențele personalizate ale clienților, sunt o dovadă a semnificației sale de durată.

Factorii de decizie IT se așteaptă ca organizațiile să folosească inteligența artificială pentru a oferi clienților experiențe mai bune, pentru a aborda lipsa de talente și pentru a-și îmbunătăți durabilitatea ESG.

AI și reducerea costurilor reale

Finanțatorii recunosc reducerea costurilor pe care o introduce AI. Inteligența articială conduce la eficiență operațională și reducerea costului total de proprietate.

AI poate oferi băncilor o putere de calcul mai bună. Calcul tradițional din centrul de date al fiecărei bănci nu va rula eficient AI. Dar soluțiile tehnologice creative pot sprijini nevoile de date: noua bibliotecă de software și unitățile grafice a NVIDIA ajută la reducerea costului de inferență.

De asemenea, inteligența artificială poate reduce costurile prin sprijinirea portabilității sarcinii de lucru pentru utilizarea în infrastructurile cloud hibride, îmbunătățirea serviciului pentru clienți și construirea unor instrumente mai puternice de detectare și prevenire a fraudei.

AI poate ajuta, de asemenea, liderii IT să identifice și să obțină valoare din investiția lor în tehnologie.

Indicii valoroase pentru relațiile cu clienții

AI poate îmbunătăți experiența clienților. Modelele lingvistice mari accelerate fac ca chatboții să fie mai eficienți și mai puțin frustranți, sporind satisfacția clienților.

Băncile au clienți care se așteaptă la aceleași tipuri de experiențe pe care le obțin atunci când accesează experiența lor de comerț electronic cu amănuntul. AI oferă un set foarte mare de capabilități pentru a ajuta băncile să își îndeplinească dorința de experiență a clienților.

Mulțimea de date pe care instituțiile financiare le gestionează poate fi folosită mai eficient cu AI.

AI abordează deficitul de talente

Multe instituții financiare se confruntă cu o lipsă de forță de muncă și fie petrec timp recrutând cei mai calificați experți în inteligență artificială, fie alocând resurse pentru a îmbunătăți competențele angajaților actuali. Dar utilizarea tehnologiei AI pentru a îmbunătăți aceste provocări ale muncii poate ajuta.

Există o oportunitate de a folosi inteligența artificială ca profesor care poate preda în ritmul individului, permițând formarea încrucișată și perfecționarea angajaților actuali, pe lângă integrarea noilor lucrători.

De exemplu, modelele lingvistice mari au capacitatea de a îmbunătăți educația în domeniul bancar, atât pentru consumatori, cât și pentru angajați.

Tranzacționarea algoritmică este un exemplu de bază al modului în care finanțatorii au folosit mult timp tehnologia pentru a amplifica rezultatele.

ESG și etica financiară

Dar AI nu este doar despre numere; este vorba și despre etosul și principiile pe care organizațiile le folosesc. Companiile au înțeles problemele etice legate de AI. Sustenabilitatea, socialul și guvernanța se configurează în planurile lor de AI.

Computingul durabil trebuie să fie ceva la care se gândește fiecare organizație din domeniul serviciilor financiare. Utilizarea energiei este un domeniu în care s-au făcut pași mari.

În ansamblu, AI reprezintă o mulțime de oportunități pentru finanțare pentru a îmbunătăți productivitatea, a reduce costurile și a genera noi fluxuri de venituri.