Securitate — April 10, 2024 at 8:34 am

3 motive pentru care Disaster Recovery trebuie să fie o prioritate reală pentru companiile românești

by

Cu peste trei secole în urmă, Benjamin Franklin spunea că „Un gram de prevenție este mai bun decât un kilogram de medicamente”. Verdictul este valabil și astăzi, doar că, în rețeta actualizată, „gramul de prevenție” a fost înlocuit cu soluțiile de Disaster Recovery.

disaster-recovery-business-continuityDependența tot mai mare de IT obligă organizațiile să adopte o nouă abordare a modului în care gestionează riscurile. Astăzi, mai mult oricând, soluțiile de Disaster Recovery sunt esențiale pentru companiile care nu vor să-și asume riscuri inutile și urmăresc o redresare rapida cu reluarea activitatății în parametri optimi, în eventualitatea unui incident.

Este adevărat că, pentru multe companii, planificarea pentru necunoscut este dificilă, iar bugetele pentru prevenirea unor riscuri potențiale sunt greu de obținut. Pe de altă parte însă, argumentațiile de tipul „Doar nu se va întâmpla tocmai nouă!” sunt foarte costisitoare pe termen lung. Lipsa unui plan de recuperare în caz de dezastru te poate expune la costuri de recuperare ridicate, ratarea unor oportunități de business, afectarea reputației și pierderea de clienți.

Iată câteva scenarii frecvente la nivel local și care, în lipsa unor soluții eficiente de Disaster Recovery, pot avea urmări grave pentru compania ta.

Dezastrele naturale chiar se întâmplă

Atunci când apare într-o discuție sintagma „Disaster Recovery”, majoritatea persoanelor se gândesc, în mod automat, la cutremure, cicloane, inundații și alte calamități de asemenea amploare. În ultimul timp, și România avut parte de astfel de fenomene naturale. La o scară mai mică, este adevărat, dar efectele perturbatoare sunt reale.

De exemplu, cutremurele au înregistrat anul acesta o creștere a frecvenței în România, făcându-și apariția în zone considerate anterior cu risc seismic redus. În acest context, se pune întrebarea câte dintre companiile locale care au investit în servere sau echipamente de stocare dispun și de rack-uri cu sisteme de protecție la cutremur.

Aversele torențiale din ultimele luni au afectat nu doar localități din mediul rural, ci și orașe cu infrastructuri dezvoltate, dar care au fost scoase din funcțiune din cauza acumulărilor mari de apă. Iar în numeroase cazuri copacii doborâți de furtunile iscate din senin au întrerupt alimentarea cu energie electrică, fenomen care a pus la grea încercare organizațiile care nu dețin soluții de electro-backup. Pe de altă parte, puține dintre cele care au UPS-uri dedicate le și testează periodic, pentru a le verifica randamentul.

Și valurile de caniculă, respectiv recordurile de temperaturi atinse recent în România, au creat probleme critice. Mai ales în marile aglomerări urbane, unde echipamentele de răcire ale camerelor de servere au fost suprasolicitate. Din nou, puține dintre ele sunt dotate cu echipamente HVAC dedicate acestor medii, capabile să asigure temperatura recomandată de operare.

Mașinile nu sunt perfecte, dar și oamenii greșesc

Există însă și dezastre mai puțin vizibile în mass-media, dar ale căror efecte sunt la fel de mari.

De exemplu, anul trecut, conform datelor Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, în România s-a înregistrat o creștere cu 41% a acestui tip de incendii, raportându-se peste 30.000 de cazuri la nivel național. În acest context, foarte puține companiii care operează Dată Room-uri proprii dețin și instalații de stingere a incendiilor adecvate protejării echipamentelor IT, cum sunt, de exemplu, cele cu gaz inert. Marea lor majoritate sunt dotate cu extinctoare clasice și hidrant, total contraindicate circuitelor electronice.

Pe de altă parte, nici „mașinile” nu sunt perfecte. Chiar dacă tehnologia a avansat într-un ritm extrem de rapid, nimeni nu este imun la defecțiuni ale hard disk-ului, „morți subite” ale SSD-urilor, probleme cu echipamentele de rețelistică etc. Potrivit studiului anual realizat de Uptime Institute, în 2022 echipamentele IT au generat aproximativ 36% din downtime-urile neplanificate. În astfel de situații, și mai ales în cazul echipamentelor vechi, contractele de mentenanță și suport încheiate cu furnizorii nu acoperă necesitățile reale ale multor companii. Să luăm un exemplu concret, cel al serverelor utilizate peste vârstă optimă de 5 ani. În astfel de cazurii, costurile cu administrarea mașinilor respective crește cu 148%, conform analizei IDC „Why Upgrade Your Server Infrastructure Now?”. Totodată, după pragul de 5 ani, riscul de downtime neplanificat crește cu 20% anual.

În plus, și oamenii fac greșeli. Conform sursei citate erorile umane sunt responsabile de aproape două treimi din întreruperile neplanificate. Concret, erorile de configurare ale echipamentelor de rețea au generat anul trecut 45% dintre cazurile de downtime, iar în cazul sistemelor IT și software procentul este 64%! Problema este gravă pentru că deficitul de personal calificat în acest domeniu crește constant, multe companii neavând practic de unde să angajeze oameni pe pozițiile de care au nevoie. Ceea ce duce la supraîncărcarea echipelor IT interne și așa sub-dimensionate, având în vedere ritmul accelerat de transformare digitală a proceselor de business.

Nu e complicat sau costisitor să ai Disaster Recovery

Evenimentele perturbatoare – de orice natură ar fi acestea – nu pot fi prevenite în totalitate. Dar pot fi atenuate și ținute sub control printr-un plan de recuperare în caz de dezastru, realizat în mod realist, și cu ajutorul soluțiilor de Disaster Recovery performante.

Sunt foarte puține companiile care își pot permite să investească în achiziționarea și implementarea unei infrastructuri IT complet redundante. Și mai puține cele care dețin personalul calificat care să poată asigura operarea, mentenanța și intevenția rapidă în cazul unui downtime neplanificat.

Cu toate acestea, necesitatea asigurării continuității proceselor de business este critică pentru orice organizație. De aceea, tot mai multe companii apelează la serviciile furnizorilor de servicii de Disaster Recovery, cum este și M247. Oferta noastră, bazată pe experiență acumulată în peste 20 de ani de operare a centrelor de date, la nivel global, este special concepută pentru a fi flexibilă și accesibilă oricărui tip de companie.

logo-1Soluțiile noastre sunt pentru toate bugetele și asigură de la backup și replicarea completă a sistemelor și aplicațiilor, până la restaurarea datelor și reluarea proceselor de business în timp garantat. Asigurăm totodată servicii de monitorizare, verificare și testare regulată a soluțiilor de Disaster Recovery pe care le furnizăm, precum și conectivitate rezilentă și mobilitate în cloud.

Apelând la soluțiile M247 de Disaster Recovery, ai garanția că riscurile generate de dezastre pot fi ținute sub control și că îți poți relua activitatea în cel mai scurt timp posibil.