Universul post-pandemie a fost martorul transformării comuncaţiilor unificate ca serviciu (UcaaS) de la furnizarea simplă de servicii de colaborare la fundamentul comunicaţiilor de la locurile de muncă hibride, suportând întâlniri, apeluri, mesagerie şi sisteme de experienţă clienţi, iar pe măsură ce UcaaS îşi extinde capacităţile, baza de utilizatori la nivel global va creşte cu o rată anuală de 10,3 % în următorii cinci ani, ajungând la peste 130 milioane utilizatori, confom unui recent studiu al firmei de analiză Cavell.
Setul de rapoarte 2024 Cloud comms market reports a intervievat mai bine de 100 de furnizori de servicii din Marea Britanie, Europa şi SUA. Printre rezultatele cheie se numără acela că tendinţa de convergenţă este, de asemenea, accelerată de suprapunerea tot mai accentuată între sectoarele comunicaţii, IT şi productivitate, antrenată de servicii de colaborare precum Microsoft Teams.
Serviciile mobile UcaaS au crescut în importanţă, reprezentând actualmente peste 15% din piaţă. Multe companii acordă însă angajaţilor licenţe de tip collaboration-only, fără o funcţionalitate externă de tip reţea public switched. Alte rezultate arată că trei din cinci furnizori îşi diversifică portofoliul de oferte ca să asigure rezilienţa şi adaptabilitatea afacerii de comunicaţii. Aproape jumătate dintre ei (48%) au început construirea de capacităţi de inteligenţă artificială în produsele oferite ca să antreneze reduceri de costuri ale afacerii.
Firma de analiză a mai descoperit, cu ocazia studiului, o piaţă în care practicile şi dinamica fundamentală se află într-o schimbare continuă. S-a remarcat o reducere a marginilor de profit şi a fluxurilor de venituri legate de comunicaţiile tradiţionale cloud şi servicii UcaaS. Acest fapt a fost recunoscut de peste 40% din respondenţii studiului, care au admis existenţa unei scăderi a veniturilor UcaaS.
Cavell remarcă faptul că actualmente există mai multe oportunităţi de parteneriat şi dezvoltare a canalului de distribuţie pentru servicii vândute împreună cu UcaaS. Pe primele cinci locuri se situează servicii de consultanţă IT, securitate reţea, conectivitate, securitate endpoint şi servicii Microsoft.