Revolut face apel la UE și la autoritățile naționale să ia atitudine față de fenomenul în creștere al scam-urilor inițiate și răspândite prin platformele de social media, dat fiind că 77% din totalul cazurilor de scam-uri raportate de utilizatorii Revolut din Spațiul Economic European (SEE) au avut ca origine aceste platforme.
Apelul se bazează pe datele disponibile la nivelul anului trecut, conform cărora platformele social media ale companiei Meta (Facebook, Instagram, Whatsapp, Messenger) au reprezentat sursa principală pentru 61% dintre scam-uri și au generat 41% din sumele pierdute, la nivelul SEE. Revolut a mai constatat că tipurile de scam-uri cel mai des întâlnite au fost cele de investiții și cele de achiziții, reprezentând 70% și, respectiv, 12% dintre cazurile raportate.
În România, Revolut a constatat că situația a fost similară altor piețe din Europa. În 2023, 84% dintre scam-uri au avut ca punct de pornire platformele de social media, iar platformele deținute de Meta au generat 56% dintre cazurile de scam-uri înregistrate în rândul utilizatorilor de pe plan local, reprezentând 62% din sumele totale pierdute de aceștia.