65% dintre participanții români la studiul anual realizat de Boston Consulting Group (BCG), The Network, The Stepstone Group și eJobs.ro, partenerul The Network pe piața din România, au declarat că sunt contactați de câteva ori pe an de angajatori pentru a fi chemați la interviuri de angajare. Dintre aceștia, 16% primesc astfel de propuneri lunar, iar 10% săptămânal. 12% spun că li se întâmplă o dată la câțiva ani să primească o ofertă de angajare. 23% nu au fost sunați niciodată fără să fi aplicat în prealabil.
Procentul este în scădere față de anul trecut, când 39% dintre cei chestionați spuneau că cel puțin lunar oferte din partea companiilor. Este vorba de angajați care sunt abordați fără să aplice la joburile respective.
Întrebați cum își evaluează puterea de negociere a unei oferte de job, 25% se simt foarte încrezători în propriile abilități de negociere, simt că dețin avantajul competitiv într-o discuție cu un potențial angajator și că pot jongla cu succes între mai multe oferte de angajare. Aproape la fel de mulți (24%) se află la celălalt pol al încrederii în sine și cred că puterea de decizie se află exclusiv în terenul angajatorului.
Salariul rămâne principalul criteriu în funcție de care decid să accepte sau nu un job, urmat de echilibrul dintre viața personală și cea profesională, relația cu managerul și siguranța jobului. Alte aspecte importante pentru candidați sunt relația cu colegii de echipă, recunoașterea meritelor de către managerul direct, dar și oportunitățile de creștere în carieră.
Studiul a fost derulat în perioada octombrie-decembrie 2023 pe un eșantion de 150.000 de respondenți din 185 de țări, printre care și România, care a furnizat răspunsuri din partea a 1.047 de participanți. Acesta este cea mai amplă cercetare de profil realizată pe o eșantionare globală.