Studii — July 31, 2024 at 1:21 pm

Tendința cheltuielilor în prima jumătate a anului

by

În primele șase luni ale anului 2023, românii au efectuat aproape 232 de milioane de plăți către comercianți cu Revolut, în creștere cu 22% față de primul semestru al anului trecut. În același timp, numărul total al tranzacțiilor realizate cu Revolut s-a majorat tot cu 22% , în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2024, față de perioada similară din 2023.

Revolut-Urban-05-New-logoStudiul Revolut privind cheltuielile românilor în sem. I 2024, realizat de banca digitală care are peste 45 de milioane de clienți retail la nivel global și aproape 4 milioane în România, arată că distribuția pe categorii de bugete a sumelor cheltuite s-a modificat sensibil față de primele șase luni ale anului anterior.

Ponderea divertismentului în suma totală cheltuită la nivelul întregii baze de clienți a crescut de la 20% la 23%, rămânând principala categorie de buget privind cheltuielile realizate în primele șase luni ale anului.

Shopping-ul s-a menținut pe a doua poziție, cu 17%, iar bugetul pentru alimente și produsele de larg consum și-a păstrat a treia poziție cu 15%. Românii au mai cheltuit cu transportul (9% din suma totală a plăților), pentru servicii de alimentație publică în restaurante, baruri, cafenele, fast-food-uri (9%), servicii turistice (8%), alte tipuri de servicii (7%), utilități (5%).

Raportat la baza de clienți din România, cel mai mic buget de cheltuieli a mers către sănătate (inclusiv cosmetice, produse de igienă personală, reprezentând 4%).

În ceea ce privește numărul de tranzacții realizate, 27% dintre plăți au fost făcute pentru achiziționarea de produse alimentare în supermarketuri și magazine alimentare (27% și în  sem. I 2023), ceea ce înseamnă că una din patru plăți făcute de un client român se înregistrează la magazinul de proximitate. 16% dintre tranzacții au fost înregistrate pentru divertisment (față de 14% în sem I. 2023), 13% în restaurante baruri, cafenele (similar în sem. I 2023), 13% la shopping (față de 12% în sem. I 2023), 11% pentru transport, 9% pentru turism, 4% pentru utilități și 3% pentru sănătate.