Compania Electroputere VFU Pașcani, parte a Grupului GRAMPET, a început testarea primului vagon modernizat cu ajutorul fondurilor accesate prin contractele finanțate din PNRR.
În prezent, vagonul se află la Centrul de Testări Feroviare Făurei, al Autorității Feroviare Române în vederea efectuării testelor de parcurs, în timp ce structura carcasei vagonului a fost deja supusă testelor de încercări statice.
În anul 2023, fabrica de la Pașcani a câștigat două licitații în urma cărora a încheiat cu SNTFC CFR Călători SA două contracte de modernizare a 42 de vagoane de călători, finanțate prin PNRR, a căror valoare cumulată depășește 66 de milioane de euro.
„Industria feroviară este vitală pentru economie. Transportul pe calea ferată este mai sustenabil decât alte tipuri de transport, iar statul român trebuie să sprijine dezvoltarea acestei industrii strategice pentru țară. Vagonul care se află acum în teste este doar primul dintre multe altele și sperăm ca pe viitor să ne putem angaja în numeroase astfel de proiecte, prin care să contribuim la dezvoltarea și modernizarea întregii flote de vagoane de pasageri din România. Starea actuală a rețelei de cale ferată din țară reprezintă pentru noi, companiile din domeniu, o provocare ce odată depășită, va aduce oportunități majore. Pe acestea ne dorim să le putem valorifica în favoarea tuturor, dar mai ales a călătorilor care vor beneficia de condiții de călătorie mai bune” – Gruia Stoica, președintele Grupului GRAMPET.
Vagoanele modernizate la Pașcani vor circula în Europa
Acestea sunt cele mai complexe proiecte de modernizare a vagoanelor de călători, realizate la Electroputere VFU Pașcani, vagoane ce respectă Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate, iar după încheierea testelor vor fi certificate CE.
Termenul limită de modernizare a tuturor celor 42 de vagoane este luna iunie a anului 2026. Contractele includ, pe lângă serviciile de modernizare a garniturilor, și servicii de mentenanță preventivă și corectivă, pe o perioadă de nouă ani după modernizarea lor.
Cele 42 de vagoane vor circula pe căile ferate din România, Austria și Ungaria.