Studii — September 26, 2024 at 10:02 am

Radiografia eCommerce în România: cum răspunde piața, în anul invaziei chineze

by

easySales a reunit sute de experți și peste 700 de participanți la a cincea ediție a eCommerce Talks, unde a fost prezentat primul raport complet al pieței românești de comerț online.

Ecommerce in RomaniaRaportul abordează provocările și așteptările consumatorilor, comportamentele lor de cumpărare și nivelul de încredere în eCommerce.

Principalele tendințe sunt dezbătute de principalii actori ai pieței locale de comerț electronic. Un punct major de discuție este reprezentat de prezența tot mai puternică a platformelor chineze de eCommerce în piața locală.

O sumarizare a concluziilor studiului include următoarele date:

• 49,7% dintre români au făcut între una și trei comenzi online, în ultimele 30 de zile
• 40.9% au alocat între 301 și 1.000 de lei comenzilor online, în ultimele 30 de zile
• 43,4% au plasat comenzile de pe laptop sau desktop
• 62,1% au plasat majoritatea comenzilor la magazine online care comercializează produse fizice
• 74,1% consideră prețul drept factorul determinant pentru cumpărăturile online
• 50,3% preferă livrarea acasă, prin curier
• 65,2% preferă să plătească prin cardul bancar
• 58,4% se informează despre produsele și serviciile vizate pentru cumpărături din Social Media
• 47,7% consideră documentarea completă a produsului drept detaliul cel mai important
• 43,7% se așteaptă la acces non-stop la serviciul de relații cu clienții
• 50,6% sunt relativ mulțumiți de comenzile de pe site-urile din România și comandă de câte ori au ocazia
• 34,7% se axează pe prețurile mici când comandă de pe platforme de eCommerce din afara țării
• 45,4% au făcut cele mai multe cumpărături din afara țării de pe Temu
• 34,3% comandă ocazional, de 2-3 ori pe an, de pe Temu, Shein, Amazon sau eBay
• 41,5% consideră că experiența comenzilor din afara țării a fost peste așteptări și vor mai efectua comenzi internaționale
• 36,4% au cumpărat produse pentru casă de la magazine din afara țării
• 34,7% consideră, în general, că durata expedierii este aspectul unei comenzi online care nemulțumește cel mai mult
• 48,7% se așteaptă să poată returna o comandă în 30 de zile de la plasare
• 57,5% se așteaptă ca o comandă să ajungă în 3-5 zile lucrătoare
• 40,1% se așteaptă ca banii pentru un produs returnat să fie restituiți în cinci zile lucrătoare,

Documentul integral poate fi consultat și descărcat de aici.