Sectorul asistenței medicale a fost întotdeauna la mare căutare pentru profesioniști calificați și progrese continue în cele mai noi tehnologii. Cu toate acestea, necesitatea digitalizării pentru partajarea datelor a fost evidențiată în timpul pandemiei, deoarece lumea se confrunta cu o criză de talent în îngrijirea pacienților. De la rate ridicate de epuizare până la sisteme de sănătate copleșite, a devenit evidentă urgența de a eficientiza procesele și de a îmbunătăți comunicarea.
Pe măsură ce rolul lucrătorilor din domeniul sănătății se transformă odată cu tehnologia pentru a deveni mai eficient, acesta elimină și sarcinile administrative care în mod tradițional consumau timp. În Asia Pacific (APAC), organizațiile din domeniul sănătății sunt deja în curs de transformare digitală pentru a satisface nevoile de îngrijire a sănătății ale pacienților într-un mod mai holistic, fără a sublinia forța de muncă actuală. În 2025, se estimează că unul din 10 spitale din APAC va folosi robotica dincolo de operații și în afara sălilor de operație pentru a îmbunătăți furnizarea de îngrijiri.
Până în 2027, 55% dintre organizațiile de asistență medicală din regiune se vor baza pe strategii de digitalizare, fluxuri de lucru interoperabile și platforme de date pentru consumatori pentru a da putere pacienților, a crește experiențele și a promova încrederea.
Transformarea experienței de îngrijire a pacientului
Spitalele inteligente sunt în creștere, iar organizațiile din domeniul sănătății merg dincolo de a oferi pacienților îngrijirea de care au nevoie, fiind pe drumul lor spre a revoluționa experiența de îngrijire a pacienților.
Seiichiro Sato, Senior Vice President, Global Marketing, Allied Telesis, consideră că, în loc să abordeze tehnologia ca un simplu spațiu pentru colectarea de date și colaborare, mai multe instituții de asistență medicală găsesc modalități prin care pot folosi tehnologia pentru a îmbunătăți îngrijirea pacienților.
„Într-un proiect recent, oferim conectivitate fără fir perfectă la covorașele cu senzori de la Paramount Bed și la camerele de scanare oculară, astfel încât pacienții să poată fi monitorizați 24/7. Acești senzori medicali pot raporta starea de somn a pacientului și pot furniza în mod continuu date despre sănătatea pacientului și, la rândul lor, ajută furnizorii de servicii medicale să ofere cel mai înalt nivel de îngrijire și confort”, explică Sato.
Definirea succesului sanitar inteligent, fără timpi de nefuncționare
Cu tehnologia și conectivitatea mergând mână în mână, chiar și o întârziere de o fracțiune de secundă poate fi o problemă de viață sau de moarte într-o industrie precum asistența medicală. Acesta este motivul pentru care pentru spitalele inteligente, a avea o infrastructură conectată este esențială pentru a se asigura că sistemele nu eșuează niciodată. Virtualizarea rețelei Allied Telesis asigură o infrastructură fără timpi de nefuncționare cu redundanță centrală a rețelei, astfel încât medicii să se poată concentra pe cea mai importantă misiune a lor – de a salva vieți.
Costul ridicat al echipamentelor medicale înseamnă, de asemenea, că acestea trebuie utilizate în cel mai eficient mod. Deoarece echipamentele sunt adesea mutate în unitățile medicale, poate fi frustrant pentru medicii să fie nevoiți să găsească dispozitivele de care au nevoie atunci când au nevoie de ele.
Parteneriatul Allied Telesis cu Terumo – un lider global în tehnologie medicală care dezvoltă intervenții vasculare și soluții cardio-chirurgicale, precum și produse medicale esențiale pentru practica clinică zilnică – pentru a permite pompe cu seringi inteligente, astfel încât locația lor să poată fi întotdeauna detectată este doar un exemplu de modul în care tehnologia poate sprijini personalul medical economisind timp prețios.
Combaterea încălcării datelor pentru o conectivitate sigură și permanentă
Sato a avertizat că, pe măsură ce industria sănătății devine din ce în ce mai digitalizată, este la fel de important pentru organizații să își protejeze datele.
„Fie că este vorba despre noi cercetări medicale, date operaționale de zi cu zi sau dosare medicale confidențiale ale pacienților, cu cât o organizație are mai multe date, cu atât suprafața lor de atac devine mai largă”, adaugă el.
Luați în considerare modul în care sectorul medical a contribuit la 35,4% din toate evenimentele de încălcare a datelor în 2022. În același an, a marcat, de asemenea, al 13-lea an consecutiv în care sectorul asistenței medicale a fost raportat ca având cele mai mari costuri de încălcare a datelor din regiune.
A avea o infrastructură de rețea robustă nu este un lux; este o necesitate pentru a proteja siguranța și satisfacția pacienților, precum și pentru a stimula eficiența și productivitatea angajaților. De asemenea, permite democratizarea asistenței medicale, așa cum a demonstrat Spitalul Internațional Landseed din Taiwan, fiind înființat pentru a oferi cel mai mare volum de servicii de telemedicină din Taiwan.
Căutați să le imitați succesul? Sato a sfătuit că organizațiile trebuie mai întâi să-și investigheze infrastructura de rețea și să reevalueze domeniile care pot fi îmbunătățite. Implementați un acces wireless extrem de fiabil pentru a atenua problemele de bază, cum ar fi punctele moarte, semnalele conflictuale și conexiunile întrerupte. O bună supraveghere a rețelei este, de asemenea, crucială pentru a gestiona activele și pentru a aborda în mod proactiv orice probleme de rețea care pot apărea, în special în jurul funcțiilor vitale ale organizației.
„Pentru cel mai înalt nivel de securitate, organizațiile din domeniul sănătății trebuie să permită accesul securizat la rețea, acordând prioritate controlului accesului bazat pe identitate. A avea o rețea robustă și sigură este numai bine eficient și de impact dacă este suficient de ușor de navigat pentru angajați. Configurați un sistem de management al rețelei în back-end pentru a automatiza activitățile, astfel încât echipele IT să se poată concentra pe mai multe activități critice pentru afaceri”, spune Sato.
Promisiunea de nefuncționare zero a lui Allied Telesis garantează organizațiilor împotriva defecțiunilor sistemului din cauza problemelor legate de infrastructură. La urma urmei, cel mai bun sistem de asistență medicală este unul care este întotdeauna disponibil oricând și oriunde.