Bizpoint — January 8, 2025 at 10:27 am

Cercetarea Google Cloud evidențiază potențialul GenAI de a transforma furnizarea de servicii din sectorul public

by

Încurajarea sectorului public să-și intensifice adoptarea instrumentelor de automatizare și inteligență artificială generativă (AI) ar putea genera economii anuale de 38 de miliarde de lire sterline până în 2030, potrivit cercetării Google Cloud.

GenAI

Gigantul cloud public a cerut firmei de cercetare Public First să analizeze potențialele beneficii pe care extinderea utilizării AI și a tehnologiilor de automatizare le-ar putea aduce organizațiilor din sectorul public.

Ca parte a acestui proces, 415 lucrători din sectorul public din Marea Britanie au fost întrebați cum cred ei că AI ar putea schimba modul în care funcționează sectorul public.

Feedback-ul lor a fost combinat cu modelarea Public First pentru a concluziona că creșterea adoptării AI în sectorul public ar putea economisi aproximativ 38 de miliarde de lire sterline pe an până în 2030.

„Prin facilitarea practicilor de lucru mai eficiente și automatizarea sarcinilor birocratice repetitive, IA generativă ar putea economisi suficient timp pentru a permite încă 3,7 milioane de programări medicului general, o creștere cu 16% a raportului profesor-elev și eliberarea echivalentului a peste 160.000 de persoane. ofițeri de poliție”, a declarat partenerul Public First Jonathan Dupont într-o postare pe blog.

Feedback-ul primit de la respondenții la sondaj sugerează, de asemenea, că inteligența artificială ar putea avea un impact transformator asupra modului în care „sarcinile administrative” sunt abordate în termen scurt, înainte de a crea eficiențe în fluxurile de lucru și operațiunile mai complexe din sectorul public.

De exemplu, 81% dintre respondenți au spus că se așteaptă ca AI să reducă timpul necesar pentru a completa documentele, în timp ce 79% au prezis că tehnologia va ajuta la transcriere și la luarea notițelor întâlnirilor.

„Pe termen mai lung, AI va permite inovații mai semnificative: creșterea eficienței, reducerea risipei și, în cele din urmă, permite [o] reproiectare a modului în care funcționează serviciile din sectorul public și rolurile de locuri de muncă”, se arată în raportul de 49 de pagini al Public First. „Acest lucru va dura câțiva ani… pe măsură ce tehnologia precum agenții AI se maturizează, iar sectorul public mai larg lucrează pentru a pune în aplicare infrastructura de date și de competențe de sprijin.”

În plus, mai mult de jumătate (56%) dintre respondenți anticipează că AI va completa munca lucrătorilor din sectorul public, mai degrabă decât să o înlocuiască, și îi va ajuta să facă față provocării continue a sectorului de a trebui să facă mai mult cu mai puține resurse.

Deocamdată, deși există mult optimism cu privire la potențialul AI de a schimba modul în care funcționează sectorul public, adoptarea tehnologiei este încă la niveluri relativ scăzute. De exemplu, doar 12% dintre respondenți au spus că au implementat „în mod semnificativ” instrumente AI.

„Aproximativ jumătate dintre cei cu care am vorbit (47%) au considerat că adoptarea AI în instituția lor va avea loc mai lent decât alte tehnologii, cum ar fi cloud-ul sau social media”, se spune în raport. „Când i-am întrebat despre barierele care împiedică institutul lor să folosească mai mult AI, a devenit clar că acest lucru nu se datorează faptului că nu se puteau gândi la cazuri de utilizare bune. În schimb, preocupările mai mari păreau să fie legate de securitate, cerințe legale, lipsă de competențe și fiabilitate.”

Cu toate acestea, atunci când vine vorba de deblocarea întregului potențial al inteligenței artificiale în sectorul public, raportul îndeamnă guvernul, organizațiile din sectorul public și companiile de tehnologie să colaboreze și să se concentreze pe abordarea acestor preocupări.

Au existat, de asemenea, îngrijorări exprimate de respondenți cu privire la cât de calificați sunt lucrătorii din sectorul public în utilizarea AI și, de asemenea, cu privire la calitatea seturilor de date pe care le au la dispoziție pentru a-și instrui modelele.

De exemplu, cercetarea a evidențiat că există deficite de competențe AI în forța de muncă din sectorul public, având în vedere că doar 34% dintre respondenții din sectorul public au declarat că sunt încrezători că angajații lor au abilitățile potrivite pentru a folosi instrumentele AI.

Între timp, 55% dintre respondenții din sectorul public au spus că ar avea nevoie de acces la seturi de date diferite sau mai bine structurate pentru a profita pe deplin de AI.

„AI va funcționa cel mai bine atunci când seturile de date existente din sectorul public sunt legate între ele într-un mod sigur și privat”, a adăugat raportul. „Lecția din exemplele anterioare de reformă a guvernului digital este că aceasta ia adesea o conducere puternică și aplicarea din partea centrului.”

Răspunzând la rezultate, secretarul pentru tehnologie Peter Kyle a spus că rezultatele sondajului sunt un „memento puternic” al impactului „revoluționar” pe care GenAI îl are asupra serviciilor guvernamentale.

„Astăzi avem ocazia de a promova reforma serviciului public, dându-le cetățenilor informațiile și instrumentele de care au nevoie pentru a face alegeri mai bune”, a spus el.