Transformarea digitală poate ajuta companiile să sporească eficiența, să ia decizii bazate pe date, să reducă costurile operaționale, să sprijine munca angajaților și să servească mai bine clienții. Chiar și așa, multe echipe de conducere se confruntă cu provocările implementării schimbărilor tehnologice, inițiativele fiind adesea blocate sau scăpate de sub control.
De la lipsa unei viziuni clare până la rezistența internă la schimbare, există multe motive pentru care inițiativele digitale sunt scurte sau eșuează cu totul.
Mai jos, 20 de membri ai Consiliului Tehnologic Forbes împărtășesc unele dintre obstacolele comune și oferă sfaturi practice despre evitarea și abordarea acestor probleme.
1. Nu există nicio înțelegere a arhitecturii țintă
Inițiativele de transformare digitală se blochează adesea din cauza lipsei de înțelegere a arhitecturii de afaceri orientate către clienți țintă. Organizațiile se concentrează pe tehnologie, dar neglijează modul în care aceasta afectează experiența clienților. Pentru a evita acest lucru, dezvoltați o arhitectură de afaceri centrată pe client, mapați călătoriile clienților și aliniați schimbările tehnologice cu nevoile clienților. – Margarita Repina, RepinaTech
2. Echipa pierde din vedere golurile
Pentru a maximiza probabilitatea de succes în transformarea digitală, este vital să ajungeți de la început de acord asupra obiectivelor bazate pe date și să le comunicați intern pentru a asigura acceptarea în întreaga organizație, cu verificări regulate în momentele cheie ale proiectului. Adoptarea unei abordări bazate pe date a transformării digitale, ca parte a unei strategii mai ample de valorificare a datelor pentru a permite creșterea și inovarea, va asigura evitarea capcanelor, arătând în același timp transparență și responsabilitate pe măsură ce transformarea progresează. – David Grant, Westcon-Comstor
3. Se concentrează prea mult pe microprocese
Concentrarea prea mult pe detalii și microprocese poate duce la blocarea inițiativelor de transformare digitală. Volumul mare al acestor „microlucruri” poate pune atât de multă presiune asupra membrilor echipei, încât aceștia ar putea chiar să părăsească compania. Pentru a evita acest lucru, aduceți modificări mici, incrementale și asigurați-vă angajamentul managementului superior. – Max Dinman, RichBrains
4. Nu există un proprietar de produs puternic
Prea des, inițiativele de transformare digitală aruncă în aer bugetele, deoarece diverse părți interesate adaugă funcții inutile și plăcute. O inițiativă are nevoie de un proprietar de produs cu o înțelegere solidă a scopului principal și viziunea pe termen lung și puterea de a controla fiecare fază a proiectului pentru a se asigura că rămâne pe drumul cel bun. – Nik Froehlich, Saritasa
5. Nu există MVP
Proiectele eșuează adesea din cauza obiectivelor neclare, fără repere, ceea ce duce la cheltuieli necontrolate. Când directorii analizează progresul și nu găsesc niciun rezultat, deseori opresc proiectul pentru a minimiza daunele. Pentru a preveni acest lucru, organizațiile ar trebui să livreze un produs minim viabil efectiv în primele 90 de zile pentru a construi credibilitatea și impulsul spre atingerea valorii finale a proiectului. – Deepak Tiwari, Ernst & Young
6. Echipa este rezistentă la schimbare
O problemă majoră este rezistența angajaților la schimbare, deoarece adaptarea necesită efort și beneficiile nu sunt întotdeauna evidente. Pentru a atenua acest lucru, tratați fiecare inițiativă de transformare digitală ca pe un proiect separat, cu planificare, sarcini și management adecvate. Asigurați comunicarea transparentă a motivelor și avantajelor fiecărei inițiative și raportați public despre progresul și rezultatele implementării acesteia. – Ilya Lashch, Lightpoint Global
7. Nu există nici o semnificație definită sau aliniere cu obiectivele strategice
Cel mai frecvent vedem pași greșiți atunci când o organizație nu reușește să definească semnificația transformării digitale pentru afacerea sa și să o alinieze la obiectivele strategice. Identificați obiective clare și construiți o strategie cuprinzătoare. Asigurați-vă angajamentul de conducere, investiți în formare și împuterniciți-vă echipa. Îmbrățișați o metodologie Agile și selectați tehnologii scalabile, integrabile, folosind opțiuni bazate pe date pentru a vă ghida calea către succes. – Geetha Kumari Kommepalli, Skillsoft
8. Infrastructura IT este inadecvată
Un motiv comun pentru eșecul transformării digitale este infrastructura IT inadecvată și/sau pregătirea. O organizație poate evita acest lucru în mod proactiv evaluându-și sistemele existente, implementând upgrade-uri sau folosind tehnologii alternative (după caz) și asigurându-se că infrastructura IT poate sprijini inițiativele digitale. Acest lucru va reduce potențialul de întreruperi din transformarea digitală și va simplifica călătoria transformării. – Parul Batra, neuro42
9. Există o lipsă de abilități necesare
Lipsa competențelor este un motiv major pentru care inițiativele de transformare digitală stagnează și, într-adevăr, eșuează. Presupunerea greșită este că oamenii potriviți cu abilitățile potrivite se vor concretiza, atunci când de fapt este nevoie de planificare pentru a asigura forța de muncă necesară. Această planificare a forței de muncă este și mai critică pentru competențele foarte solicitate care sunt necesare pentru transformarea digitală. – Alicia Roach, eQ8
10. Nu se bazează pe CX
Trebuie să rămâneți bazați pe experiența clienților și economia afacerii. Înțelegerea experienței tranzacției într-un canal digital și transformarea în consecință este esențială pentru reținerea clienților pentru produsele și serviciile aflate în curs de transformare. Fără aceste balustrade, domeniul de aplicare poate spirala pe măsură ce tehnologia este urmărită de dragul tehnologiei. – Biju Nair, Assurant
11. Nu există un „de ce” clar
„Transformarea digitală” este o denumire greșită. Fiecare transformare digitală necesită schimbare din partea oamenilor și, adesea, lucrurile se deblochează. Pentru a avea succes, proiectele de transformare trebuie să aibă un „de ce” clar (nu doar bani pentru proprietari) care să aibă accept la toate nivelurile organizației. Beneficiile trebuie să fie împărtășite de toate părțile interesate, chiar și de acei membri ai personalului ale căror roluri vor deveni redundante ca urmare. – Stephen Farrugia, BAI Communications
12. Poate fi intensiv în resurse
Inițiativele de transformare digitală pot bloca deoarece este nevoie de timp pentru a pregăti personalul și trebuie alocate resurse interne pentru implementarea și menținerea tehnologiei. Lucrul cu parteneri tehnologici care vă înțeleg cu adevărat afacerea și vă oferă nu numai tehnologia, ci și expertiza și resursele, vă poate asigura că transformarea digitală este fără întreruperi și eficientă. – Itzik Levy, vcita
13. Nu este gestionat de o echipă dedicată
Inițiativele de transformare digitală se blochează adesea din cauza lipsei de management de proiect și de execuție a strategiei. Pentru a evita acest lucru, organizațiile pot constitui o echipă dedicată (internă sau externă) pentru a gestiona transformarea ca un proiect structurat. Această echipă asigură alinierea părților interesate, respectă termenele limită și menține concentrarea asupra obiectivelor strategice, prevenind deraierea și promovând rezultate de succes. – Christoffer Bouet, Contribe
14. Singura investiție este în tehnologie
Transformarea digitală trebuie să aibă loc pe trei niveluri: oameni, procese și tehnologie. Companiile confundă adesea transformarea digitală ca fiind o simplă transformare a tehnologiei și investesc mult în tehnologie, neglijând în același timp oamenii și procesele. Pentru a evita acest lucru, toate cele trei zone ar trebui transformate în tandem. Această abordare coerentă accelerează atât transformarea, cât și călătoria de adoptare. – Vikrant Labde, Cuelogic Technologies
15. Necesită o schimbare de cultură
Transformarea digitală înseamnă adesea a deveni o companie de software, ceea ce poate fi o provocare pentru organizațiile cu management tradițional de afaceri, deoarece necesită o schimbare culturală și un nou management IT. Acest lucru face ca inițiativele să se blocheze. Pentru a evita acest lucru, companiile ar trebui să urmărească câștiguri rapide cu automatizare pentru a crea impuls și a continua transformarea în mod iterativ. – Victor Shilo, EastBanc Technologies
16. Nu există o strategie clară și coerentă
Inițiativele de transformare digitală se blochează adesea din cauza lipsei unei strategii clare și coezive. Organizațiile pot adopta noi tehnologii fără a înțelege modul în care acestea se aliniază cu obiectivele de afaceri sau cu procesele existente. Pentru a evita acest lucru, dezvoltați o strategie cuprinzătoare cu obiective clare, asigurați acceptarea părților interesate și implementați un plan în faze pentru evaluare și ajustare continuă. – Vamsi Krishna Dhakshinadhi, GrabAgile Inc.
17. Sistemele vechi se pot împiedica
Sistemele vechi pot ridica obstacole în calea transformării digitale. Multe întreprinderi au sisteme vechi de zeci de ani stratificate cu cod personalizat, ceea ce face ca schimbarea să fie costisitoare și consumatoare de timp. Îmbrățișarea microserviciilor componabile care se conectează la infrastructura existentă permite companiilor să mențină intacte sistemele existente în timp ce infuzează capabilități transformatoare cu viteză. – Alfred Kahn, OvationCXM
18. Există un management slab al schimbării și comunicare
Gestionarea slabă a schimbărilor și comunicarea deseori deraiează transformarea digitală. Organizațiile pot contracara acest lucru cu un plan robust de management al schimbărilor, canale de comunicare clare și actualizări regulate. O abordare „târâi, plimbă, alergă” permite implementarea treptată, gestionabilă. Prioritizarea transparenței și angajamentului părților interesate încurajează adaptabilitatea și acceptarea, asigurând o execuție mai ușoară. – Hemant Sahani, VMware
19. Echipele încearcă să facă prea mult (sau prea puțin)
Mulți abordează inițiativele digitale fie din direcția „un deget în apă, o singură sarcină”, fie din direcția „un big bang, platformă de transformare digitală pentru toate sarcinile”. În realitate, ceea ce este necesar pentru succes este o viziune strategică a direcției și platformei, cu accent pe execuția procesului de mare valoare pentru a demonstra beneficiile și a facilita apetitul pentru transformare ulterioară. Concentrarea pe oameni și procese este esențială. – Henry Patishman, Regula
20. Există o lipsă de date conectate de calitate
Calitatea datelor este esențială. Este gestionat conform regulilor interne sau guvernat conform reglementărilor din industrie? Conectați sursele potrivite pentru a obține o viziune de sus în jos, completă a companiei, a proiectelor, echipelor și oamenilor pentru luarea deciziilor cu impact? Când transformările se întrerup, uitați-vă la datele deconectate și la felul în care acestea pot semăna îndoieli în procesul decizional care generează impact și transformare. – Ed Jennings, Quickbase