Analiza — February 13, 2025 at 5:28 pm

Trenduri digitale care vor transforma afacerile în 2025

by

Pe măsură ce pășim încet în anul 2025, se conturează o serie de trenduri digitale care vor schimba modul în care ne dezvoltăm afacerea în 2025. Îmbrățișarea acestor tehnologii ne poate oferi oportunități serioase de a ne dezvolta și de a lăsa competiția în spate.

2025 year futuristic neon symbol digital concept 3d illustration

Iată câteva tendințe care se conturează în acest an și care au șanse reale de a fi încorporate în businessul nostru anul acesta:

• Cybersecurity
• Integrare, integrare, integrare
• AI – Inteligența artificială
• Sustenabilitate sau tehnologie durabilă
• IoT – Internet of Things
• Cloud Computing
• Personalizare.

Cybersecurity sau securitatea avansată a datelor devine o prioritate în 2025.

Protejarea informațiilor sensibile ale organizațiilor este importantă în acest moment datorită creșterii exponențiale a datelor generate de companii și a complexității amenințărilor cibernetice.

Adevărul este că în ultimii ani, organizațiile au folosit cu preponderență date digitale și și-au deschis sistemele informatice spre integrări diverse, IOT(Internet of Things) și spre un nou model de lucru (hibrid sau la distanță). Deși toate aceste tehnologii simplifică și accelerează modul de lucru al organizațiilor, ele predispun companiile la creșterea numărului de atacuri cibernetice. Fiecare dispozitiv conectat poate reprezenta o potențială vulnerabilitate; fiecare nod de rețea poate avea efecte în lanț asupra întregului sistem al companiei.

Breșele de securitate pot duce la pierderi financiare semnificative și pot afecta iremediabil reputația organizațiilor. Acest lucru se poate întâmpla în contextul în care până și hackerii sunt din ce în ce mai sofisticați și utilizează inteligența artificială (IA) sau instrumente automatizate pentru atacuri complexe, cum ar fi ransomware, phishing și atacuri de tip zero-day.

De aceea, soluția vine nu din izolare, ci din optimizarea tuturor aspectelor care ar putea influența securitatea informațiilor din organizație începând cu accesul angajaților la sistemele digitale ale companiei (parole, restricții, autentificare, etc), GDPR, educație privind utilizarea Internetului și a diverselor aplicații, etc.

În 2025, securitatea cibernetică nu este doar un aspect tehnic, ci o componentă esențială a strategiei de afaceri, influențând succesul, inovația și sustenabilitatea organizațiilor.

Integrare, integrare, integrare

Acum 20 de ani eram îndemnați să învățăm, azi vă îndemnăm să integrați cât mai mult datele din organizațiile dvs.
Integrarea aplicațiilor este un pilon esențial în transformarea digitală, oferind companiilor avantajul competitiv de a lucra mai eficient, mai rapid și mai inteligent într-o lume tot mai conectată.
În ultimii ani, companiile au ajuns să folosească un număr impresionat de aplicații CRM, ERP, marketing, finanțe și resurse umane. Integrarea acestora nu face altceva decât să sincronizeze datele și procesele, să elimine munca manuală și repetitivă.
Integrarea asigură o vedere de ansamblu asupra operațiunilor pentru că datele între diferite aplicații sunt consolidate într-o singură sursă de adevăr (single source of truth).

Inteligența artificială

Despre inteligența artificială se vorbește deja de câțiva ani buni. Dacă anii trecuți era mai mult la stadiul de discuție interesantă, putem spune că a ajuns deja la o anumită forma de maturitate care îi permite să fie utilizată cu succes în procesele unei companii.

Dezvoltarea continuă a modelelor de învățare automată (machine learning) și procesare a limbajului natural (NLP) îmbunătățește performanța IA, iar avansurile în hardware (GPU-uri, TPU-uri) permit rularea unor modele IA complexe în timp real.

În 2025, IA este integrată în aplicații de zi cu zi, de la asistenți vocali la diagnosticare medicală; ajută companiile să optimizeze consumul de energie, materiale și timp; automatizează procesele robotice (RPA), procesează volume mari de date, etc.
Azi inteligența artificială e prezentă în viața noastră de zi cu zi, mai mult decât am crede.

Sustenabilitate sau tehnologia durabilă

Majoritatea oamenilor sunt de acord că a venit momentul să ne preocupăm mai serios de protejarea planetei, iar una dintre soluțiile principale este utilizarea tehnologiilor moderne.

Pe lângă integrarea materialelor sustenabile și reducerea impactului asupra mediului în procesul de producție, se investește tot mai mult în dezvoltarea aplicațiilor menite să ajute fiecare individ să-și diminueze amprenta asupra mediului.

Totodată, numeroase industrii vor adopta practici mai sustenabile prin identificarea surselor regenerabile și utilizarea lor în mod etic, facilitând accesul extins la alternative ecologice pentru diverse regiuni și categorii sociale.

Utilizarea etică a resurselor planetei devine o preocupare de business într-un ecosistem în care trăim cu toții. Vor supraviețui companiile care acordă atenție mediului înconjurător arătând astfel respect pentru semeni și planetă.

Deși este un trend important, sustenabilitatea trebuie văzută cu moderație deoarece poate duce la o creștere exagerată a costurilor de producție și la ieșirea de pe piață.

IoT – Internet of Things

Internet of Things (IoT) continuă să evolueze rapid în 2025, devenind un pilon central al transformării digitale și având un impact semnificativ asupra economiei, societății și tehnologiei.
Miliarde de dispozitive sunt deja conectate în rețelele IOT și sunt utilizate la automatizări în fabrici, mentenanță preventivă, decizii mai rapide și mai informate. Conectăm dispozitive care transmit date aproape oriunde putem pentru a automatiza procesele repetitive.
IOT sau Internet of Things este deja un termen uzual în limbajul nostru, nu provoacă emoții, ci ne face mai atenți la numeroasele posibilități de automatizare mai ales în contextul lipsei forței de muncă.

Cloud Computing

Într-o lume în care aplicațiile digitale iau amploare, păstrarea lor up to date și în siguranță necesită o echipă dedicată și un buget deloc de neglijat. Din aceste motive, multe companii aleg soluția Cloud- computing care este azi cu siguranță mai versatilă, mai sigură și mai sustenabilă decât acum câțiva ani. Modelele de plată „pay-as-you-go” permit IMM-urilor să acceseze tehnologii avansate fără investiții inițiale semnificative. Aplicațiile cloud-native permit companiilor să inoveze mai rapid și să lanseze noi funcționalități într-un timp scurt.

Se observă astfel pe piață că organizațiile optează pentru strategii multi-cloud pentru a-și distribui aplicațiile și datele între mai mulți furnizori de cloud, evitând dependența de un singur furnizor.
De asemenea, este atractiv inclusiv modelul hybrid cloud deoarece combină avantajele infrastructurii locale cu cele ale cloud-ului, oferind scalabilitate și control.

Personalizarea

Personalizarea aplicațiilor se adresează acelor diferențiatori care reușesc să pună în valoare compania și să o propulseze pe piață. O aplicație personalizată oferă o valoare unică față de competitorii care oferă experiențe generice.
În 2025, utilizatorii sunt obișnuiți cu experiențe personalizate din partea giganților tehnologici. Acest lucru creează așteptări similare pentru toate aplicațiile, indiferent de industrie.
Personalizarea aplicațiilor nu mai este doar o opțiune, ci o necesitate pentru a atrage, reține și mulțumi utilizatorii, oferind în același timp un avantaj competitiv și oportunități de creștere pentru afaceri.