Transport/Travel — March 12, 2025 at 4:19 pm

Creșterea interesului pentru vehicule electrice s-a dublat în Germania, la început de 2025

by

Un număr dublu de germani (58%), față de aprilie 2024, iau în considerare achiziția unei mașini electrice, în februarie 2025, în pofida scăderii vânzărilor pentru această categorie de autovehicule. Aceasta este principala concluzie a unui sondaj pe cea mai mare piață auto din Uniunea Europeană, realizat de către Horváth, compania globală de consultanță în management, prezentă în România din 2005.

Ecology car concept

De asemenea, unul din trei germani consideră foarte probabil ca următoarea lor achiziție auto să fie un vehicul electric (electric vehicle – EV). Totodată, numărul celor care exclud complet achiziționarea unui vehicul electric a scăzut la 20%, ceea ce sugerează o reducere a grupului de opozanți ai acestei tehnologii.

Studiul mai arată că bărbații sunt mai deschiși către vehiculele electrice decât femeile (61% față de 53%) și că persoanele cu venituri ridicate manifestă un interes mai mare pentru EV-uri. Dintre cei care câștigă peste 100.000 de euro anual, 80% iau în considerare achiziționarea unui astfel de vehicul.

Principalele bariere identificate în adoptarea EV-urilor rămân costurile ridicate (28%), autonomia limitată (17%) și rețeaua de încărcare insuficient dezvoltată (16%). Cu toate acestea, tendințele indică o schimbare treptată în percepția publicului, pe măsură ce infrastructura se dezvoltă și costurile tehnologiei scad.

„În pofida reducerii subvențiile guvernamentale, care a atras o scădere a vânzărilor și a înmatriculărilor, piața vehiculelor electrice din Germania nu se află într-o prăbușire, ci într-o etapă de reașezare, între așteptările cumpărătorilor și capacitatea producătorilor de a veni în întâmpinarea acestora. Atmosfera negativă în jurul acestei tehnologii nu a dus la diminuarea interesului, ci dimpotrivă, am constatat o creștere a acestuia. Astfel, pe măsură ce industria va găsi soluții la barierele care stau în calea deciziei de cumpărare, piața își va reveni”, consideră László Pálházi, Senior Project Manager, Horváth România.

Pe fondul acestei creșteri a interesului, piața vehiculelor electrice din Germania se află într-o etapă de tranziție, constată experții Horváth. Dacă, în ultimii ani, vânzările EV-urilor au fost susținute de subvenții guvernamentale, în 2024 ponderea acestora în totalul înmatriculărilor a scăzut la 13,5%, pe fondul reducerii vânzărilor cu 27,4%.

Totuși, dintr-un total de 44 de milioane de autoturisme, aproximativ 1,6 milioane sunt acum electrice, marcând un progres semnificativ în adoptarea mobilității electrice.