Pandemia de coronavirus nu a determinat doar o criză a sănătății publice, ci și a economiei. Numeroase companii au întâmpinat dificultăți în gestionarea lanțurilor de aprovizionare și a producției, iar altele au fost obligate să își sisteze activitatea pe o perioadă nedeterminată din cauza măsurilor de izolare.
În acest context, ridicarea și menținerea business-ului la un nivel ridicat de productivitate necesită măsuri moderne și inovatoare. Utilizarea unei soluții ERP este cea mai bună soluție pentru atingerea acestor obiective, iar instrumentele de Business Intelligence oferite pot reduce cerințele de forță de muncă și pot crește productivitatea.
Astfel, un sistem ERP contribuie la utilizarea eficientă a resurselor unei companii, fapt ce reprezintă o necesitate în perioada actuală. În continuare, vom prezenta modalitățile prin care ERP-urile pot ajuta business-urile să depășească dificultățile aduse de pandemia de coronavirus.
Managementul de la distanță
Managementul remote reprezintă unul dintre beneficiile de bază ale unui sistem ERP. Multe dintre țări au impus reguli stricte în privința transportului, ele afectând companiile care se bazau pe o gestionare clasică a documentelor în format fizic. Limitarea circulației libere a afectat și capabilitatea de a asigura prezența angajaților în birou. În acest context, sistemele ERP au venit în ajutorul business-urilor, ele asigurând posibilitatea de gestionare a activităților din afara biroului. Luarea deciziilor a depins doar de accesul la o platformă digitală, iar consultarea și îmbunătățirea datelor a putut fi realizată de oriunde, în orice moment.
Digitalizarea tranzacțiilor și a comunicării
Chiar dacă multiple firme au adoptat metode online de încheiere a tranzacțiilor, un număr important dintre acestea au păstrat metodele tradiționale de contabilitate. Un sistem ERP vine să elimine această discrepanță, integrând procesele tranzacționale ale unei companii și contribuind la automatizarea lor. Mai mult decât atât, software-ul ERP încurajează o comunicare eficientă, care reprezintă un aspect esențial în succesul unui business. Schimbul detaliilor despre un proiect și a documentelor importante se realizează în siguranță, din orice loc, în timp real.
Eficientizarea forței de muncă
Automatizarea diferitelor funcții și task-uri în procesele de afaceri, cu ar fi cele de producție, cumpărare, inventar și eCommerce, oferă unei companii posibilitatea de a funcționa eficient chiar și în condițiile unei forțe de muncă reduse. Implementarea măsurilor de siguranță și a celor de evitare a contactelor directe opresc astfel o companie să-și desfășoare activitățile de producție, chiar și în contextul în care implementează munca remote pentru o parte din angajații săi.
eCommerce-ul și măsurile de izolare
Un sector care a înregistrat o creștere importantă în această perioadă este cel de eCommerce, platformele de comerț electronic raportând o creștere cuprinsă între 60% și 180%. Ea a vizat în principal vânzările de produse farmaceutice, alimentare și de zi cu zi. Companiile care au înregistrat un surplus de materiale în punctele de vânzare și depozite, au avut dificultăți în perioada de carantinare și izolare. De aceea, ele s-au îndreptat spre zona online, iar în acest sens au folosit instrumentele puse la dispoziție de sistemele ERP.
Adaptarea la fluctuațiile de cereri
În momentul reluării aproape integrale a producției, multe companii s-au confruntat cu o cerere ridicată din partea consumatorilor. Sistemele ERP au venit în ajutorul atingerii acesteia, normalizând lanțurile de aprovizionare și contribuind la reluarea eficientă a producției. De asemenea, ele au permis planificarea turelor pentru angajați și a activităților acestora, pentru menținerea unui flux constant de fabricare.
Acestea sunt doar câteva dintre modalitățile prin care un sistem ERP poate ajuta o companie să își mențină competitivitatea în perioada actuală. Depășește și tu dificultățile din perioada actuală cu ajutorul soluției ASiS ERP.