Studii — January 6, 2021 at 2:43 pm

Dinamica dintre jucători și părinții lor s-a schimbat

by

Un sfert (27%) dintre gamerii din întreaga lume se simt rușinați de cât de mult timp petrec cu jocurile video și ascund acest lucru de părinți, arată cercetările globale realizate de Kaspersky.

Această nouă cercetare, comandată de Kaspersky și efectuată de Savanta în noiembrie 2020, analizează situația jocurilor video din 2020 în 17 țări, cu 5.031 de respondenți și ia în considerare modul în care dinamica dintre jucători și părinții lor s-a schimbat și ce se poate face pentru a sparge barierele și stigmatele.

Potrivit gamerilor chestionați, această rușine legată de timpul petrecut jucându-se este datorată stigmelor arhaice2 despre jocurile video, cum ar fi „sunt dăunătoare pentru sănătatea ta” (61%) sau „afectează creierul” (42%).

Imagine1Cea mai mare dezamăgire pentru gameri este că, în timp ce părinții apreciază multe dintre aspectele pozitive – creativitatea (43%), abilitățile sociale (34%), rezolvarea problemelor (31%) – sunt mai puțin capabili să le înțeleagă pasiunea, în principal din cauza faptului că jocul în sine și elementele sociale ale jocului sunt atât de diferite de filme și muzică. De fapt, jumătate (47%) consideră că, dacă părinții lor ar înțelege anumite jocuri, relația lor s-ar îmbunătăți.

Pentru a ajuta la acest lucru, Kaspersky a făcut echipă cu trei mame pentru o primă discuție din seria „Mums Got Game”. Aceste mame sunt fie ele însele gameri, fie cresc gameri profesioniști și au multe de spus:
● Anne Fish, mama lui Benjyfishy (jucător Fortnite pentru NRGgg cu 2,5 m abonați pe Twitch)
● Keza MacDonald, Editor specializat pe jocuri video, Guardian
● Ruth Payne, mama lui Behzinga (unul dintre Sidemen, cu 4 milioane de abonați pe YouTube)

Andrew Winton, vicepreședinte marketing la Kaspersky, a spus: „Jocurile au oferit un sprijin imens multor persoane în acest an; oferind consolare, alinare și prietenie în vremuri dificile. Dar, pentru multe familii, percepțiile negative despre jocuri pot fi foarte contraproductive pentru a permite un dialog deschis și construirea de relații.”

Pentru a citi raportul complet, vizitați blogul companiei.

Opinii ale invitatelor companiei de securitate:

Anne: „eSports și jocurile video oferă abilități transferabile precum cele de leadership și comunicare, iar colegiile și universitățile fac cursuri pentru a ajuta la acest lucru”.
„A putea juca într-un spațiu public înseamnă că jocul poate deveni parte a conversației în familie. Suntem cu toții blocați în casele noastre, deci ce moment mai bun pentru a ne implica mai mult în jocurile copiilor noștri”.

Keza: „Susținerea pasiunilor copiilor dumneavostră este vitală, chiar dacă nu le împărtășiți. Este vorba de a vedea jocurile în același mod în care ați vedea orice alt interes și nu neapărat ca o forță potențial dăunătoare. Carierele legate de gaming sunt bine plătite și variază de la muzică la artă, de la dezvoltare la codare, design, scriitură… și chiar jurnalism”.

Ruth: „Este important să fii atent la ceea ce fac, dar trebuie să ai încredere în ei. Nu trebuie neapărat să știi să joci pentru a înțelege gamingul”.
„Jocurile i-au dat lui Ethan o nouă încredere imensă. Prietenii din jocuri sunt un grup de susținere extraordinar”