Transport/Travel — February 16, 2021 at 1:53 pm

Thales va digitaliza sistemul de semnalizare al Deutsche Bahn în Stuttgart

by

DBDeutsche Bahn echipează regiunea Stuttgart cu un sistem de semnalizare digitală (DSTW), cu ETCS – European Train Control System și cu tehnologie ATO – Automatic Train Operations, pentru trenuri cu operator uman. Licitația, care acoperă implementarea modulelor 1 și 2 ale proiectului „Nodul digital Stuttgart” până la sfârșitul anului 2025, a fost câștigată de Thales la sfârșitul lunii noiembrie 2020. Contractul, cu o valoare de aproximativ 127 de milioane de euro, acoperă instalarea sistemului de semnalizare digitală, instalarea ETCS, lucrări preliminare pentru implementarea operațiunilor automate și a sistemului de gestionare a capacității și traficului (CTMS).

Proiectul „Nod digital Stuttgart” condus de Thales face parte din programul „Căile Ferate Digitale Germane”, care va adăuga rețelei feroviare o capacitate suplimentară de până la 20%. Proiectul include un parteneriat important de inovare între Thales Germania și Deutsche Bahn, în vederea dezvoltării de noi tehnologii pentru lansarea inițiativei „Căile Ferate Digitale Germane”.

„Primul nod digital din Germania va fi punctul de referință pentru celelalte regiuni metropolitane din întreaga Europă, în anii următori. Împreună cu Deutsche Bahn AG, DB Netz AG, DB Projekt Stuttgart-Ulm GmbH și toți participanții la proiect, suntem încântați să ajutăm la realizarea proiectului cadru care va sta la baza viitoarelor programe de digitalizare”, a explicat Oliver Dörre, CEO Thales Germania. „Îndeplinim toate condițiile pentru a implementa cu succes acest proiect de anvergură. Suntem foarte familiarizați cu nodul Stuttgart din proiectele anterioare, iar acum așteptăm cu nerăbdare să cooperăm activ cu clientul nostru la cel mai înalt nivel tehnologic, pentru a îmbunătăți experiența de călătorie a pasagerilor”, a adăugat Oliver Dörre. „Angajații noștri sunt, desigur, foarte motivați de acest proiect și mândri că pot contribui la gara lor”.

Din 2025, trenurile de mare distanță, trenurile regionale și garniturile S-Bahn din nodul Stuttgart vor rula pe o rețea de cale ferată dotată cu cea mai recentă tehnologie digitală. Pe lângă noua gară principală și alte stații, liniile care acoperă zone mai mari de 100 de kilometri vor fi primele echipate cu tehnologie de semnalizare digitală, cu sistemul de control ETCS și cu tehnologii pentru operațiuni automatizate. Stuttgart devine astfel proiectul cadru pentru digitalizarea întregii rețele feroviare germane, programată să fie finalizată aproape în întregime până în 2035.

Proiectul „Nod digital Stuttgart” este un pas important pentru viitor și pentru dezvoltarea S-Bahn. Pe ruta principală S-Bahn, cel mai modern sistem de semnalizare din Germania va controla în viitor cele mai scurte secțiuni feroviare, de numai 30 de metri lungime. Acest lucru va permite trenurilor S-Bahn să ruleze la cele mai scurte intervale de timp implementate până acum în Germania. Astfel vor fi reduse și eliminate întârzieri și, în plus, mult mai multe trenuri vor putea circula în condiții de siguranță fără a fi nevoie de extinderea rețelei feroviare.