Mediul online devine tot mai dens, mai atractiv pentru business, cu un public mai numeros, dar și o zonă mai competitivă (inclusiv datorită faptului că acest public este mai informat, mai exigent, mai atent la detalii). Altfel spus, este o piață excelentă pentru afaceri pe internet, vânzările online pot aduce profituri imense, însă lupta cu afacerile concurente devine mai aprigă, iar fiecare detaliu poate face diferența între succes și eșec sau între diverse praguri ale succesului. Poate cel mai important capitol în promovarea online este și rămâne SEO, optimizarea pentru motoarele de căutare.
Se spune că un website nu există dacă nu apare în prima pagina a rezultatelor la căutările cuvintelor cheie principale pentru respectivul business. În condițiile actuale de concurență, în funcție de nișă se pot accepta și clasări inferioare, însă este important ca pe anumite cuvinte cheie și expresii vizibilitatea să fie cât mai bună. Fie că vorbim despre un magazin online sau despre un alt tip de website ce reprezintă o afacere, “împrietenirea” cu Google este extrem de relevantă.
Anul 2021 este de așteptat să aducă noi creșteri semnificative în e-commerce, după cele din anul 2020, indiferent de durata actualei pandemii de coronavirus. Obiceiurile oamenilor se schimbă, iar online-ul devine parte importantă din activitățile de zi cu zi. Pentru a avea o cotă cât mai bună din planșa de potențiali clienți interesați de o achiziție, strategia SEO trebuie să fie în prim-plan în această perioadă și pe tot parcursul anului 2020.
Există multe agenții SEO pe piață, ideal este să se colaboreze cu una care își poate dovedi eficiența prin studii de caz, printr-un portofoliu de clienți ale căror website-uri sunt foarte bine optimizate în relația cu motoarele de căutare. Se poate semna de asemenea un contract pe o perioadă de test, cu obiective clare. SEO începe de pe websiteul propriu (contează multe aspecte, de aceea este importantă colaborarea cu experți) și continuă în afara website-ului. Pe scurt, trebuie realizate cât mai multe legături cu website-uri cu mare autoritate pe domeniile de interes.
Cea mai bună tehnică în prezent este achiziționarea de articole SEO cu linkuri, însă totul trebuie să fie cât mai natural posibil. Google penalizează așa numitul seo spam, deci o strategie slabă poate nu doar să irosească bugetele, ci chiar să afecteze negativ poziția existentă. Orice acțiune are efecte pe termen mediu și lung, de aceea nu trebuie făcute experimente riscante. Linkurile fixe este bine să fie evitate, căci Google le poate detecta drept linkuri sponsorizate.
În cazul articolelor, ideal este să fie publicate articole SEO relevante în publicații online de tip ziare, reviste și bloguri. Se poate construi un buget, în funcție de sumele disponibile, iar planul de acțiune va viza un mix de website-uri. Se recomandă prezența a 1-2 linkuri proprii într-un articol plătit, pe ancore relevante, inclusiv pe brand sau pe numele domeniului web. De asemenea, mulți experți recomandă includerea în articole a unor linkuri spre alte publicații cu mare autoritate plus linkuri interne.
Câți bani ar trebui să investească în SEO un antreprenor în 2021? Evident că nu se poate oferi un răspuns general, însă mai ales dacă este o afacere online, suma ar trebui să fie consistentă. Dacă se colaborează cu o agenție cu experiență în marketing digital, se poate ajunge la un raport corect între toate oportunitățile pe care le oferă mediul online.