Un recent studiu publicat de furnizorul de platforme digitale BearingPoint/Beyond ajunge la o concluzie greu de înţeles în acest moment: Chiar dacă IMM-urile reprezintă 99% din afacerile globale, potenţialul lor ca sursă majoră de viitoare venituri 5G pentru furnizorii de servicii internet (ISP) rămâne în mare parte ignorat.
Intitulat The 5G For SMEs: what does it mean for CSPs? raportul arată că cei mai mulţi ISP-işti preferă să-şi concentreze marea majoritate a resurselor (peste 70% mai precis) pe segmentul de 1% reprezentat de piaţa enterprise, chiar dacă multe IMM-uri percep ISP-urile drept partener de încredere pentru 5G, peste 40% dintre acestea acordând prioritate unor astfel de furnizori de servicii pentru traducerea în faptă a strategiilor lor 5G.
Autorii raportului susţin, poate deloc surprinzător, că o astfel de atitudine ar putea constitui o mare greşeală. Asta mai ales în condiţiile în care, în ciuda preferinţei ISP-urilor pentru marile firme multinaţionale ca segment de generare venituri 5G, atitudinea nu are reciprocă, deoarece o mare parte din marile firme nu se uită la ISP-işti ca la principalul furnizor de 5G.
Mai mult, raportul a descoperit că 72% din marile companii preferă să lucreze cu un furnizor de servicii care nu e ISP. Aproape 30% din marile firme multinaţionale au declarat că vor alege furnizori de servicii cloud pentru executarea propriilor strategii 5G, iar aproape 35% au mers până la a declara că favorizează o abordare de tipul do-it-yourself pentru executarea strategiilor.
Pe un alt plan, studiul a descoperit că digitizarea şi pandemia sanitară au transformat nevoile IMM-urilor şi gradul acestora de conştientizare al impactului pe care noile tehnologii precum 5G, IoT şi inteligenţa artificială le pot avea asupra afacerii în scop de creştere a productivităţii şi eficienţei, şi de creştere a vânzărilor.
Care ar fi motivul unei asemenea situaţii? Autorii raportului susţin că furnizorii de servicii internet abordează 5G la fel cum au abordat 4G, axându-se în mod clar pe consumatorii finali şi firmele mari. Numai că 5G deschide o gamă complet nouă de oportunităţi de afaceri, şi multe din aceste oportunităţi se regăsesc în segmentul IMM.
Raportul arată că marea valoare adăugată indusă de 5G se regăseşte în crearea de ecosisteme de parteneri care să ajute la generarea de schimbări strategice relevante pentru vânzarea de produse şi servicii mai multe şi pentru extinderea plajelor de clienţi. Pentru asta însă, furnizorii de servicii internet ar trebui să–şi conceapă strategii de abordare a diverselor tipuri de IMM-uri, fiecare dintre aceste firme având nevoi unicat.
Ca să întărească această concluzie, autorii raportului susţin că ISP-urile care vor ajunge să orchestreze ecosistemele corecte de parteneri reprezintă calea corectă de viitor, mai ales că 5G ca tehnologie singulară nu va însemna diferenţiatorul suprem între afaceri. Mai degrabă abilitatea unor astfel de furnizori de servicii internet de a genera o propunere de valoare mai complexă peste întreg spectrul de industrii va reprezenta cheia succesului într-o lume tot mai competitivă.