Potrivit rezultatelor studiului Accenture, dacă guvernele și mediul de afaceri ar dubla ritmul în care femeile devin fluente digital, egalitatea de gen ar putea fi obținută în 25 de ani în țările dezvoltate, versus 50 de ani dacă lucrurile nu s-ar schimba deloc. În țările în curs de dezvoltare, egalitatea la locul de muncă ar putea fi obținută în 45 de ani, față de 85 de ani dacă se menține ritmul actual.
“Femeile reprezintă un potențial de talent insuficient explorat care poate ajuta la reducerea diferenței dintre abilitățile necesare pentru păstrarea competitivității și resursele umane disponibile”, a declarat Pierre Nanterme, CEO Accenture. “Este o oportunitate clară de colaborare între guverne și mediul de afaceri în eforturile de a echipa mai multe femei cu competențe digitale și de a accelera egalitatea de gen în piața de muncă”, a mai adăugat Nanterme.
Chiar dacă e clar că fluența digitală ajută femeile să se pregătească și să își găsească un loc de muncă, relația dintre fluența digitală și evoluția femeilor nu poate fi considerată semnificativă. Se așteaptă ca acest lucru să se schimbe odată ce tot mai multe femei din generația Millennial vor ajunge pe poziții de conducere. Cercetarea desfășurată de Accenture a arătat că în Statele Unite, șase din zece femei din generația Millennial intervievate aspiră la obținerea unor poziții manageriale.
Deși studiul a arătat că abilitățile digitale au un impact pozitiv asupra câștigurilor salariale obținute atât de către bărbați, cât și de către femei, diferențele salariale nu dispar. Bărbații din generațiile Millennial, Generația X și Generația Baby Boomers sunt în continuare, la momentul actual, cei care câștigă cei mai mulți bani.
“Există mai multe modalități de reducere a diferenței de gen la locul de muncă, însă îmbunătăţirea competențelor digitale reprezintă o modalitate foarte promițătoare”, a declarat Julie Sweet, director executiv Accenture pentru America de Nord. “Acesta este un mesaj puternic pentru toate femeile și fetele. Dezvoltarea continuă a abilităților tale de a utiliza tehnologiile digitale, atât acasă, cât și la serviciu, are un efect evident și pozitiv în fiecare etapă a carierei tale. Aceasta îţi oferă un avantaj întrucât reprezentanții mediului de afaceri și ai guvernelor caută să ocupe posturile care susțin economia în creștere a zilelor noastre”, a mai adăugat Sweet.
Metodologie
Pentru a identifica și pentru a înțelege mai bine rolul fluenței digitale în egalitatea de gen la nivelul forțelor de muncă, a fost dezvoltat Modelul Accenture de Fluență Digitală. Studiul a fost realizat în perioada decembrie 2015-ianuarie 2016 pe mai mult de 4.900 de respondenți femei și bărbați din 31 de țări pentru a evalua amploarea în care oamenii utilizează tehnologiile digitale în viața personală, în educație și la serviciu. Eșantionul a cuprins un număr egal de angajați bărbați și femei, reprezentând trei generații (Millennials, Generația X și Baby Boomers) din rândul tuturor nivelurilor de carieră, din companii de diferite dimensiuni. Marja de eroare a fost de aproximativ +/- 1,4%. Tehnologiile digitale includ cursuri virtuale, instrumente digitale (camere web, mesageria instantanee), platformele social media și utilizarea dispozitivelor digitale, precum smartphone-urile. Răspunsurile sondajului au fost coroborate cu rapoarte publicate și informațiile publice disponibile la nivel de educație, angajare, leadership și cercetare furnizate de Banca Mondială, OECD, Forumul Economic Mondial și de Uniunea Internațională a Telecomunicațiilor. Țările incluse în Modelul Accenture de Fluență Digitală sunt Argentina, Australia, Austria, Brazilia, Canada, Franța, Germania, China (inclusiv Hong Kong și Taiwan), India, Indonezia, Irlanda, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Danemarca, Finlanda, Norvegia, Suedia, Filipine, Arabia Saudită, Singapore, Africa de Sud, Coreea de Sud, Spania, Elveția, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii.