EDUCATIE / JOB — March 22, 2021 at 12:05 pm

RESURSELE VIITORULUI – proiectul educațional dedicat comunității, economiei circulare și protecției mediului, se apropie de final

by

Desfășurat în perioada octombrie 2020 – martie 2021, proiectul a atras un număr de peste 250 de elevi de gimnaziu și liceu, împreună cu 18 profesori coordonatori, din 6 instituții de învățământ din Buftea, care au participat la activitățile educaționale de tip learning by doing, derulate de Junior Achievement (JA) România.

vizual-resursele-viitorului-1000x500Proiectul este susținut prin Fondul pentru un viitor mai bun în comunități, lansat împreună cu Federaţia Fundaţiile Comunitare din România – FFCR, finanțat de Lidl România și implementat la Buftea prin Fundația Comunitară București.

Temele abordate au urmărit încurajarea unei atitudini responsabile față de mediul înconjurător, precum și a spiritului de inițiativă și comportamentul civic în comunitate, prin activități practice și acces gratuit la resursele interactive de învățare din platforma JA, webinarii tematice pe teme de mediu, economie circulară și implicare în comunitate.

De asemenea, peste 70 de elevi au lucrat în echipă în cadrul Digital Innovation Camp, un workshop online interactiv în cadrul căruia au identificat, cu sprijinul experților/specialiștilor voluntari, soluții practice pentru probleme reale identificate la nivelul comunității, așa cum este gradul de poluare a aerului.

Ideile și proiectele propuse au pus accentul pe importanța responsabilizării tuturor locuitorilor, indiferent de vârstă, și au vizat în special activități în care sunt implicați elevii, acasă, la școală, cât și în comunitate: curățenia din spațiile publice și colectarea deșeurilor, amenajarea spațiilor verzi, soluții ecologice de transport, filtrarea aerului, folosirea unor tehnologii nepoluante, campanii de informare și conștientizare, activități de voluntariat etc.

Cele șase instituții de învățământ din Buftea participante în proiect au beneficiat și de dotare cu echipamente specifice de evaluare a calității aerului, care să le permită monitorizarea calității aerului,  urmând a fi analizat astfel impactul activităților umane asupra mediului.

Activitățile din cadrul proiectului Resursele viitorului au fost apreciate de profesori pentru că permit dezvoltarea cunoștințelor despre resurse și mediu într-un mod interactiv, stimulează analiza și gândirea critică a elevilor și îi motivează să vină cu soluții practice pentru comunitate și să educe, la rândul lor, membrii acestor comunități, pentru un comportament responsabil față de mediu.

„Este foarte important ca viitoarele generații educate să dezvolte comportamente responsabile față de consum, mediu și comunitate, și să înțeleagă modalitățile practice de folosire responsabilă a resurselor, devenind astfel ambasadori ai schimbării în acest domeniu. Proiectul contribuie la formarea unei conștiințe ecologice, a competențelor și atitudinilor pentru o mai bună utilizare a resurselor din comunitatea din Buftea, prin însușirea unor noțiuni care pot fi aplicate ușor în cadrul școlii, pentru spațiile publice, reciclarea deșeurilor sau păstrarea calității aerului; elevii devin astfel ambasadori ai schimbărilor pozitive legate de mediu în școală și în comunitate”, a declarat Alice Duțu, Director Programe, Junior Achievement România.