Xiaomi a anunțat astăzi o nouă identitate vizuală de brand, care are rolul de a face legătura dintre filosofia organică a companiei și conceptul de design “Alive”. Acest element de branding are ca scop consolidarea poziției Xiaomi pe piața premium, prin creșterea gradului de recunoaștere a mărcii în rândul publicului său prin noul logo dinamic.
Design realizat de Kenya HARA
Noul logo Xiaomi a fost realizat de unul dintre cei mai cunoscuți designeri din lume, Kenya HARA, profesor al Universității de Arte Musashino și Președinte al Centrului Nipon de Design (NDC). Prin adoptarea unui contur mai fin și rotunjit, diferit de logo-ul pătrat de până acum, împreună cu reconfigurarea cunoscutului “MI”, noua siglă capătă noi valențe estetice. Culoarea de corporație rămâne portocaliul pentru a duce mai departe conceptele de viață și de tinerețe specifice Xiaomi. Negrul și argintiul vor fi folosite în continuare cu rolul de culori suplimentare, potrivite pentru produsele de pe segmentul high-end.
Kenya HARA a folosit formula matematică “superelipsă” atunci când a creat noul logo Xiaomi. Deși există o multitudine de opțiuni între un pătrat perfect și un cerc perfect, designerul a ajuns la o balanță vizuală optimă. A rezultat noul logo Xiaomi. În comparație cu un obiect cu unghiuri drepte, forma rotunjită este mai agilă și reprezintă perfect flexibilitatea Xiaomi și dorința de a ajunge cât mai sus.
Integrarea gândirii filosofice în noul design
Kenya HARA a propus un concept vizual cheie pentru Xiaomi – “Alive” (“Care trăiește”). Designerul consideră că inovația tehnologică Xiaomi le-a adus oamenilor posibilitatea de a avea control asupra vieților lor și de a se adapta la orice schimbare. “Alive” reprezintă filosofia Xiaomi dintr-o perspectivă vizuală și îi oferă brandului o imagine plină de viață: oamenii trăiesc – tehnologia este creată de oameni – prin urmare, tehnologia trăiește. Tehnologia va servi întotdeauna nevoilor pe care le au oamenii pentru o viață mai bună.
Amplasarea dinamică – un logo care simte că “trăiește”
Xiaomi adoptă pentru prima oară un nou format dinamic de logo și renunță la regulile clasice de branding din trecut. Noul logo nu este fixat în cele patru colțuri ale pătratului, în schimb, se adaptează conținutului și se plasează în cel mai potrivit loc. Noul logo dinamic vine cu o abordare filosofică și devine un logo “Alive”, “care trăiește” cu adevărat.
Conceptul “Alive” reprezintă gândirea și răspunsul Xiaomi la un moment important pe care îl traversează interconectivitatea inteligentă. Fiind o companie de tehnologie, Xiaomi și-a luat angajamentul de a aduce tot mai multe inovații în întreaga lume, iar unul dintre punctele esențiale pentru brand este acela de a crește împreună cu utilizatorii săi. Xiaomi are o dezvoltare rapidă, și odată cu aceasta și numărul de prieteni ai brandului este din ce în ce mai mare. Xiaomi intră într-o nouă decadă prin extinderea prezenței sale pe segmentul premium în întreaga lume.
Această nouă identitate de brand va duce Xiaomi și mai sus în următorul deceniu.