Cloud computing este viitorul, dar necesită strategia potrivită pentru a oferi rezultate fiabile. Conform Deloitte, adoptarea cloud-ului în industria bancară s-a triplat în ultimii ani și multe organizații au început să facă tranziția sistemelor critice ale băncilor în cloud.
Reticența CTO rămâne o barieră în calea transformării eficiente, îngrijorările fiind legate de securitatea în cloud, extinderea către servicii cheie rezistente la viitor. Soluția: o strategie solidă de cloud care oferă o abordare pas cu pas pentru a valorifica punctele forte ale cloud-ului și a evita capcanele comune.
Riscuri și recompense
În ciuda statisticilor actuale privind adoptarea cloud-ului unde pare că băncile abia acum fac schimbarea, multe dintre aceste își desfășoară deja toate operațiunile în cloud. Cu toate acestea, pentru multe firme financiare, cloud-urile private reprezintă abordarea operațională preferată.
Companiile de servicii financiare își doresc mai multă flexibilitate pentru a gestiona sarcinile de lucru într-un mod cloud. În același timp, totuși, vor controlul asupra locului în care își plasează datele și volumul de lucru pentru a se asigura că îndeplinesc cerințele continue de capacitate, flexibilitate și servicii măsurate.
Între timp, ofertele de cloud public vin cu potențialul de a extinde impactul serviciilor digitale cu beneficii precum automatizarea infrastructurii și un control îmbunătățit al costurilor. Și în ciuda riscurilor de securitate și conformitate, băncile trebuie să fie sensibile la optica de a rula în cloud.
Aceste firme recunosc avantajele operării în cloud, dar nu au întotdeauna o strategie eficientă în cloud. De exemplu, mulți nu au o înțelegere clară a interdependențelor diferitelor sarcini de muncă din cadrul infrastructurii lor. De aceea, o strategie atent construită este un pas vital pentru orice instituție financiară care dorește să se deplaseze spre cloud.
Primii pași ai strategiei Cloud în finanțe
Pentru a crea o strategie eficientă în cloud, este indicat să începeți cu primii pași:
– Evaluează-ți aplicațiile. Aceasta include identificarea aplicațiilor critice și a funcțiilor acestora, împreună cu sursele de date pe care le utilizează și modul în care sunt conectate la alte servicii din mediul IT financiar. În multe cazuri, companiile financiare sunt cel mai bine deservite prin contractarea cu un furnizor terț de renume pentru acest proces de evaluare, pentru a se asigura că nu sunt ratate cererile.
– Construiți-vă cadrul de adopție. Cadrul de adoptare al băncii dvs. ar trebui să îi permită să plaseze în mod inteligent servicii și soluții. Acest lucru începe prin definirea criteriilor cheie: Ce nevoi specifice îndeplinesc noile implementări în cloud? Cum vor interacționa cu serviciile existente? Acest pas se rezumă adesea la crearea de întrebări care să ofere răspunsuri comune pentru a se asigura că C-suite, managementul la nivel mediu și personalul din prima linie sunt pe aceeași pagină.
– Organizați-vă catalogul de servicii. Pe măsură ce multe bănci se mută în medii multicloud care combină furnizori publici și privați pentru o agilitate și personalizare îmbunătățite, există o tendință în creștere către interoperabilitate: ideea că serviciile și soluțiile ar trebui să funcționeze la fel de bine indiferent de destinația lor digitală. Luând în considerare încărcăturile de lucru bazate pe când, de ce și cum utilizează datele financiare protejate, este posibil ca băncile să își coordoneze în mod strategic cataloagele de servicii și să se asigure că aplicațiile corecte sunt la locul potrivit din motive corecte.
Utilizează punctele tale forte
Atunci când toată lumea are acces la aceleași servicii la același preț, tehnologia nu mai este diferențiatorul. În schimb, serviciul pentru clienți devine cheia succesului.
O transformare similară a avut loc recent în activitatea de streaming video. Netflix a cheltuit bani, timp și efort îmbunătățind experiența consumatorilor pentru a-și menține poziția de lider pe piață. La fel, băncile pot îmbunătăți experiența clienților prin livrarea de active digitale, experiențe mobile mai bune și aplicații îmbunătățite.
Cu toate acestea, adevărul este că majoritatea companiilor de servicii financiare sunt deja în urmă. Ca urmare, trebuie să se diferențieze – pentru a găsi lucrul care le permite să fie iterative și să îmbunătățească ceea ce fac cel mai bine.
Pentru liderii tehnologici, aceasta este componenta de perspectivă a strategiei cloud: capacitatea de a vă juca la punctele forte folosind informații bazate pe date și servicii cloud agile pentru a oferi o experiență unică clientului, care diferențiază firma dvs. de concurență.
Cloud computing este viitorul finanțelor. Realizarea eficientă a tranziției necesită o strategie din trei părți care ia în considerare riscurile actuale, îmbrățișează ABC-urile strategiei cloud și valorifică punctele forte ale serviciilor pentru clienți pentru a se distinge din mulțime.