Business — April 27, 2016 at 6:59 am

Creșterea veniturilor pentru Grupul Orange în primul trimestru din 2016

by

Orange_Telecom___SLIDERGrupul Orange anunţă rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2016, valabile la 31 martie. Rezultatele Orange Romania din primul trimestru confirmă trendul pozitiv cu o creștere a veniturilor de 6,5% 

  • Consum de date 4G de patru ori mai mare comparativ cu Q1 2015;
  • Pondere crescută a telefoanelor și tabletelor 4G, datorată ofertelor  comerciale și efortului de a aduce dispozitive performante la prețuri accesibile, cu modalități flexibile de plată (rate, buy-back etc.); 
  • 294.000 clienți Orange TV.

În primele trei luni ale acestui an, Orange România a obţinut venituri în valoare de 235,5milioane de euro, în creștere cu 6,5% faţă de perioada similară a anului trecut. La 31 martie 2016, Orange România avea 10.009.000 clienți din care 48,2% abonați și 51,8% utilizatori ai serviciilor PrePay, ponderea în creștere a abonaților confirmând tendința de adopție a  acestui tip de servicii.

Serviciul Orange TV a înregistrat 294.000 de abonați, cu o creștere de 54,5% comparativ cu perioada similară a anului trecut, iar la Orange TV Go numărul de descărcări și actualizări ale aplicației a ajuns 1,8 milioane, în creștere cu 11% față de sfârșitul lui 2015.

În trimestrul întâi din 2016, traficul de internet pe mobil s-a dublat față de primul trimestru al lui 2015, iar traficul de date 4G a crescut de 4 ori în aceeași perioadă, această evoluție fiind susținută și de vânzările de 2 ori mai mari de tablete comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Peste 60% dintre clienți au optat acum pentru o tabletă 4G. Numărul de clienți care folosesc serviciul Apel 4G a avut o evoluție foarte bună, datorită calității superioare a apelului. Astfel, față de media zilnică din ultima perioadă a anului trecut s-a înregistrat în 2016 o creștere de 76% a clienților care folosesc Apelul 4G.

În primul trimestru s-au vândut  cu 30% mai multe smartphone-uri decât în aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce înseamnă că ponderea clienților care preferă să achiziționeze telefoane inteligente a crescut de la jumătate, la peste 75% în 2016. În ceea ce privește ponderea telefoanelor 4G în totalul smartphone-urilor vândute, la sfârșit de Q1 2016, 75%  erau dispozitive compatibile 4G, față de Q1 2015 când ponderea telefoanelor 4G era de 50%.

În prezent, rețeaua Orange oferă acces la internet mobil la viteze 4G pentru 72,1% din populația totală și 96,2% din populația urbană a României. Acoperirea 4G+ este în continuă creștere, cu 13 orașe în prezent și, în martie, am lansat demo-ul de triple carrier, pentru viteze de download de până la 375 Mbps, în 4 magazine de tip smart stores din București, Iași și Cluj.

Rezultatele din primul trimestru al anului 2016 continuă performanţa susţinută pe care am avut-o în ultimii ani, prin investiţii eficiente, servicii inovatoare şi, în acelaşi timp, prin atenţia concentrată asupra aşteptărilor clienţilor, într-o perioadă în care evoluţia digitală a venit cu oportunităţile şi cu provocările ei. Prin toate acestea, am urmărit să oferim calitate de top în piaţă pentru serviciile de telecomunicaţii mobile, calitate pe care clienţii o vor regăsi în curând şi în toată suita de servicii pentru acasă, precum serviciile de internet fix şi televizune prin cablu.“, a declarat Jean-François Fallacher, CEO Orange România.