Internet/Telecom, Securitate — June 3, 2021 at 10:28 am

GTS România: 2021, un an sub semnul riscurilor cibernetice

by

Transformarea muncii de la distanță, de la un fenomen sporadic într-unul de masă, a testat limitele echipelor de IT și ale furnizorilor de soluții de securitate cibernetică. În 2021 nu va fi mai ușor, potrivit reprezentanților GTS Telecom, primul furnizor comercial de servicii de internet din România. Schimbările în comportamentul angajaților par ireversibile, iar limitele dintre comunicarea de business și cea personală devin din ce în ce mai firave.

remote workCauză și efect
Munca de acasă a dus la majorarea gradului de utilizare, în interes de business, a dispozitivelor, adreselor de email, rețelelor WiFi sau a conturilor de cloud personale. Fenomenul se încadrează la categoria vulnerabilități pentru că a permis creșterea alarmantă a numărului și tipurilor de atacuril cibernetice. Azi, rețeaua „de companie” și-a schimbat forma. Echipa GTS Telecom estimează că vom avea și mai multe dispozitive utilizate pentru activitatea companiilor din afara sediilor acestora. De asemenea, angajații optează mai des pentru folosirea dispozitivelor proprii. Pentru echipele IT acest lucru se traduce printr-o vizibilitatea diminuată asupra dispozitivelor conectate.

Securitate endpoint
Secialiștii de endpoint security au două sarcini dificile. Prima ține a se asigura că fiecare dispozitiv care se conectează la rețeaua companiei este protejat, cel puțin la fel de bine ca rețeaua în sine. A doua sarcină educarea utilizatorilor pentru conștientizarea impactului pe care fiecare gest din lumea digitală în poate avea asupra securității cibernetice a dispozitivelor și datelor. O soluție ar fi crearea unor planuri de securitate endpoint, pentru terminalele mobile, luând în calcul tipurile de atacuri specifice și nevoia de analiză a comportamentului utilizatorilor.

Soluții de Disaster Recovery
Pierderea sau sustragerea unor date poate avea efecte directe în activitatea companiilor prin producerea unor pierderi financiare semnificative, probleme de reputație sau destabilizarea afacerii. Eforturile de recuperare neplanificate, în cazul unor incidente în fața cărora compania nu era pregătită să reacționeze, pot dura în medie 30 de zile pentru o remediere completă. Atunci când acest interval este depășit, companiile afectate au o rată de supraviețuire pe piață de sub 20%. Soluția în acest caz sunt serviciile de Disaster Recovery, domeniu în care GTS Telecom România a investit peste 1,5 milioane de euro. În acest sens, au fost dezvoltate centre de date și Cloud și servicii suplimentare de suport de comunicații.

GTS Telecom oferă o gamă completă de servicii de securitate care include: Disaster Recovery as a Service, Firewall as Service, Anti DDoS și Security Audit Solutions. La acestea se adaugă serviciile de Backup, Managed Network Security, produsele anti malware și soluțiile integrate de securitate.