Startup-ul fintech Ocean Credit a lansat o nouă platformă de core-banking. Aceasta reduce timpul de accesare automată a unui credit la 8 minute, oferind astfel cel mai rapid proces de creditare de pe piața de IFN-uri din România. Dezvoltarea platformei a durat 18 luni, iar investiția a atins 4 milioane de lei.
OC 3.0 utilizează algoritmi de machine learning pentru a analiza în timp real istoricul financiar al solicitanților și pentru a determina bonitatea acestora, accesând informații din surse externe, precum Biroul de Credit, ANAF și Facebook. Astfel, decizia de acordare a unui credit este complet automatizată, eliminându-se intervenția umană și, implicit, eventualele erori în deciziile de risc și întârzieri de procesare.
OC 3.0 vine și cu un dashboard îmbunătățit ce oferă utilizatorului acces la informațiile despre istoricul de creditare și la evoluția în timp a datelor sale financiare. Toate informațiile sunt la vedere, expuse într-o manieră simplă și intuitivă, astfel încât utilizatorul să le poată înțelege mai ușor și să le interpreteze în avantajul său. Scopul este de a transforma informațiile financiare complexe în date simple, care să ajute oamenii să economisească atunci când se împrumută.
„Avem cel mai dinamic și modern serviciu de pe piața românească de IFN-uri, lucru recunoscut atât de clienții noștri, cât și prin premiul câștigat la Future Banking Gala. Rețeta succesului nostru: Împrumutul altfel. Mizăm pe transparență, rapiditate și simplitate și transformăm sugestiile clienților noștri în proiecte concentrate. E clar că în continuare vom observa o creștere exponențială a importanței canalelor digitale în procesul de creditare și de aceea venim cu inovații în această direcție”, a declarat Radu Ciorbă, CEO & Founder Ocean Credit.
În pofida pandemiei, anul 2020 a venit cu o majorare de 60% a portofoliului de credite al Ocean Credit, iar rata creditelor neperformante a fost redusă la 8%, datorită liniei de credit asigurată de banca TBI și a algoritmilor AI pentru managementul de risc. Astfel, compania își poate profila aplicanții și ajusta politica de preț, reușind să atragă clienți cu o bonitate ridicată.
Mai mult decât atât, cifrele arată că 80% dintre clienții Ocean Credit accesează în continuare ofertele disponibile, iar mai bine de 50% dintre ei au aplicat în 2020 pentru un al doilea credit. În ultimul an, prin platforma Ocean Credit s-au acordat circa 10.000 de credite online, cu o valoare totală de peste 20 mln lei.
„Obiectivul nostru este să ne mărim de 3 ori portofoliul de credite în acest an. Am gândit un produs care concurează cu segmentul de piața al cardurilor de cumpărături, liniilor de credit bancare de tip revolving și Overdraft-urilor. Avem o zonă de creștere mult mai largă acum, printr-un produs inovator care va simplifica radical experiența de împrumut, fiind cu un pas înainte față de orice jucător din piață. Urmărim piața de capital din România, ca pe o platformă financiară de creștere și dezvoltare, pe lângă parteneriatele strategice cu TBI Bank sau Libra Bank”, a încheiat Radu Ciorbă.