Microsoft a prezentat planurile sale pentru dezvoltarea SharePoint, conform focusului pe cloud și mobilitate al companiei și a anunțat disponibilitatea noii versiuni SharePoint Server 2016 care include funcționalități de cloud hibrid ce oferă acces mai ușor clienților existenți la inovațiile pe care le aduce Office365.
Noul sistem de acces unificat și căutare inteligentă pentru toate documentele Office365 fac mai facilă crearea, partajarea și colaborarea de oriunde și de pe orice dispozitiv. Fie prin una din aplicațiile mobile Office365 sau direct din browser, acum fișierele importante vor fi tot timpul la îndemână cu noua tehnologie de căutare și sincronizarea selectivă între calculator, cloud și dispozitivele mobile.
SharePoint transformă intranetul, permițând folosirea mobilă și personalizarea inteligentă a funcționalității după activitățile, spațiile și conexiunile utilizatorului.
Aplicația mobilă SharePoint, dezvoltată pentru Windows, iOS și Android, aduce funcționalitatea intranetului pe dispozitive mobile pentru utilizare indiferent de locație și tipul implementării.
Noua pagină de start SharePoint va facilita vizualizarea și accesul unificat la toate site-urile și activitățile unui utilizator, creând o experiență de navigare și utilizare eficientă a tuturor resurselor atât interne cât și din cloud.
Office365 include funcționalități avansate de securitate, confidențialitate și conformitate. În SharePoint acestea se regăsesc într-un sistem putenic de administrare, politici de utilizare și raporturi.
SharePoint aduce politici de acces condițional inteligent ce se adaptează automat contextului de lucru – bazat pe identitate, locație sau dispozitivul folosit. Algoritmii de protecție împotriva pierderii de date (DLP – Data Loss Protection), integrați în SharePoint și Office365 permit definirea datelor importante și politici automate de acces sau transfer al lor. Facilitățile de audit, raportare și vizualizare vor ajuta la asigurarea conformității la standarde a companiei precum și la crearea unei imagini generale a proceselor și activității întregii organizații.