În ultimele 18 luni, au fost provocări imense asupra organizațiilor și societății. Impactul pandemiei este încă resimțit, iar efectele pe termen lung vor fi simțite în anii următori. Mulți factori pre-pandemie au cauzat perturbări în industrie, iar pandemia a crescut presiunea și a accelerat schimbarea.
În afaceri, planificarea, în aceste condiții, a fost o provocare. Deciziile au trebuit să fie rapide și îndrăznețe pentru supraviețuire, fiind nevoie de o strategie pe termen lung pentru schimbări.
Fujitsu a abordat câteva întrebări cheie:
• Ce trebuie prioritizat pentru supraviețuire și creștere post-pandemică?
• Cum pot fi făcute durabile societatea și afacerea?
• Cum va evolua afacerea în viitor?
• Ce rol va avea tehnologia avansată în viitor?
Ani de zile, modelul clasic de afaceri s-a concentrat pe profit și eficiență. Însă, COVID-19 a evidențiat alți factori, ca durabilitatea și bunăstarea.
Necesitatea de profitabile cu siguranță nu dispare. Dar pentru o creștere durabilă, Fujitsu consideră că organizațiile vor trebui să realizeze o tranziție către un mod de lucru care să ofere valoare inclusiv clienților, angajaților și comunității.
Pentru succesul acestei tranziții, vor trebui regândite ipotezele anterioare. Aici sunt cinci priorități: durabilitatea, rezilienței, modalități de lucru, valoare prin ecosisteme și automatizarea.
Principalele provocări ale organizațiilor au o trăsătură comună: nu pot fi rezolvate de o singură organizație. De la schimbările climatice și poluarea industrială, până la îmbătrânire, bunăstare și inegalitate: probleme complexe care necesită acțiuni din partea tuturor.
Liderii de afaceri sunt tot mai implicați în rezolvarea acestor probleme. Un sondaj din 2020 arată că 92% dintre aceștia consideră că valoarea furnizată societății este importantă pentru sustenabilitatea pe termen mediu și lung a afacerilor.
Obiectivele de dezvoltare durabile ale ONU (SDGs) din 2015 oferă un set de obiective pentru o lume mai bună, iar Fujitsu se angajează să contribuie (detalii aici).
Fujitsu Technology and Service Vision evaluează impactul transformării digitale în cinci domenii.
Pentru fiecare domeniu, sunt explorate tendințele. Provocările și tehnologiile în transformare continuă, iar pe baza experienței, sunt prezentate exemple în care digitalul este realitate pentru clienți.
Sunt 5 domenii cheie, detaliate în Fujitsu Technology and Service Vision:
Fără granițe: experiență centrată pe om, fără localizare și timp, cu tehnologii avansate (5G, AR/VR etc).
Prezent extins: prognozarea viitorului și susținere pentru decizii cu ajutorul computerelor exascalate și computingului în timp real, îmbunătățind siguranța ți securitate prin replicarea societății în timp real în spațiul digital.
Tehnologie Human +: colaborarea creativă a oamenilor cu AI, testarea de noi ipoteze și noi descoperiri, inclusiv în medicina genomică.
Depășirea complexității: tehnologia cuantică poate ajuta la rezolvarea, în timp util, a problemelor prea complexe pentru computerele convenționale, ajutând la rezolvarea provocărilor sociale.
Societate regenerativă: implementarea tehnologiilor digitale, ca blockchain, pentru ca date de încredere să circule în societate, ajutând oamenii să rezolve provocări sistemice globale (decarbonizarea, deșeuri, lipsa de alimente).