Producătorul de software Setrio a lansat platforma GoPharma, un marketplace online B2B pentru distribuitori, farmacii și producători, care asigură preluarea comenzilor rapid, transmiterea lor, mărirea plajei de clienți și reducerea costurilor cu distribuția produselor.
Platforma GoPharma targetează două categorii de utilizatori: distribuitori, care publică informații și oferte pentru clienți, respectiv farmacii, care plasează comenzi și urmăresc livrările.
GoPharma răspunde nevoii farmaciștilor de folosire a platformelor de comenzi online, deoarece le permite realizarea comenzilor în orice moment al zilei. Din analiza datelor colectate de-a lungul timpului, o pondere importantă (ce variază între 10% și 20% din total) din comenzile farmaciilor sunt plasate în afara orelor de program (dimineața și seara, sau chiar în weekend). De asemenea, platforma permite reducerea costurilor distribuitorilor cu procesul de vânzare – aceștia nu pierd comenzi atunci când operatorii sunt ocupați și câștigă mai multe comenzi în momentul deschiderii unui canal non-stop cu farmaciile. Astfel, GoPharma își propune crearea unei comunități pharma cu activități centralizate într-o platformă comună.
“GoPharma se diferențiază pe piață prin faptul că este primul marketplace online B2B din domeniul medical și farmaceutic, care permite oricărui distribuitor să își comunice oferta și să preia comenzi. Platforma se integrează cu aplicațiile de gestiune ale distribuitorilor, datele sunt actualizate în timp real, iar aceștia primesc comenzile automat în gestiunea proprie. În plus, este o platformă care își demonstrează deja eficiența cu primii clienți, care au înregistrat o creștere a afacerilor încă din primele 2-3 luni de la implementare.” declară Marius Ciupercă, Director General, Setrio Soft.
În platformă sunt înscriși deja 5 distribuitori și aproximativ 400 de farmacii, obiectivul pentru primul an fiind de a integra peste 30 de distribuitori și peste 1.500 de farmacii.
Dezvoltarea aplicației a durat circa 9 luni, la ea au lucrat atât echipa internă, cât și consultați externi care au permis conturarea și mai eficientă a modelului de business propus. Până în prezent, compania a investit în jur de 100.000 euro în analiză și dezvoltarea softului, bugetul continuând să se extindă cu 250.000 euro în următorii 2 ani.