EDUCATIE / JOB — October 4, 2021 at 11:34 am

Industry 4.0 – Revigorarea sistemului educațional

by

Tehnologia avansează rapid și irevocabil. De la motorul cu aburi, până la prima fabrică inteligente, evoluția a avut un ritm incredibil. Acum s-a ajuns la Industry 4.0.

Elementary School Classroom: Enthusiastic Teacher Holding Tablet Computer Explains to a Brilliant Young Children How Wind Turbines Work. Kids Learning about Eco-Friendly Forms of Renewable EnergyO problemă cu tehnologia este că, deși avansează datorită oamenilor, există și tendința de a rămâne, constat, în urma ei. Și asta din cauza sistemului educațional, cea mai bună metodă de pregătire a oamenilor pentru viitor, unde predarea nu a progresat suficient pentru a se potrivi schimbărilor. Sistemul educațional trebuie să dezvolte creativitatea elevilor, astfel încât aceștia să poată inova.

Datorită Industriei 4.0, există tehnologia care poate personaliza educația.

În educație, inteligența artificială (AI) nu înlocuiește profesorii, ci îi ajută. Beneficiul AI este cantitatea uriașă de date folosită. Avantajul cantitativ permite urmărirea performanțelor elevilor, pentru ca profesorii să îi evalueze mai bine, acordându-le, unde e nevoie, sprijin. Astfel, se pot crea liderii de mâine care pot lua decizii mai informate.

Conform UNESCO Institute for Statistics (UIS), „la nivel mondial, există o lipsă de profesori bine pregătiți [și] trebuie recrutați 69 de milioane de profesori pentru învățământul primar și secundar universal până în 2030”. Aici poate contribui AI. Poate elimina disproporția profesor-elev și poate îndeplini obiective educaționale la nivel global.

Tehnologia educațională este în tranziție; tot mai multe școli introduc AI în programă. Un exemplu este utilizarea roboților. Incorporarea educației STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică) prin roboți precum ROYBI, poate ajuta copiii să-și îmbunătățească abilitățile cognitive, mai exact, abilități de gândire critică mai mari și o curiozitate sporită.

AI are succes și în învățământul superior. MobyMax folosește AI, de exemplu, pentru personalizarea planurilor de lecții. Carnegie Learning a dezvoltat MATHiaU, un profesor de matematică bazat pe AI.

Conform unui raport 2018 privind AI în educație, „analiștii prognozează că piața AI din sectorul educațional al SUA va crește la un CAGR de 47,77% în perioada 2018-2022”.

Un studiu McKinsey arată că o treime din activitățile necesare în 60% dintre ocupații, ar putea fi făcute de roboți. Pentru a pregăti generațiile viitoare pentru noile meserii, instituțiile de învățământ trebuie să își alinieze procesele de predare cu progresele tehnologice. Un studiu Accenture din 2019 confirmă acest lucru, arătând că s-ar putea „genera mai mult de 342 miliarde de dolari în valoare adăugată prin salariile câștigate” de studenții care vor primi sprijinul AI pentru finalizarea învățământul superior.

Prin alinierea educației cu Industria 4.0, nu doar că apar minți mai ingenioase, dar acestea vor putea să acopere noile ocupații apărute.

Education 2030 este un proiect condus de UNESCO cu scopul de a „asigura o educație incluzivă și echitabilă și de a promova oportunități de învățare continuă pentru toți”.

Dacă un elev nu poate frecventa școala, AI poate „aduce” școala la el. Promisiunea includerii și accesului omniprezent la educație are la bază sistemele bazate pe AI. Așa apar și oportunități educaționale pentru copiii din zonele slab dezvoltate sau din zonele aflate în conflict,

4.0 nu va fi ultima versiune a Industriei; evoluția tehnologiei este inevitabilă. Omenirea poate valorifica adevăratul potențial al tehnologiei numai dacă înțelege schimbările aduse de aceasta, iar cel mai bun mod poate fi făcut prin utilizarea AI în școli pentru a pregăti elevii pentru viitorul tehnologic care îi așteaptă.