Un recent studiu realizat de Applause, un furnizor de tehnologie digitală, arată existenţa unei adevărate explozii a serviciilor de tele-medicină ca urmare a pandemiei sanitare, aproape două treimi din eşantionul de 5000 de persoane intervievate declarând că intenţionează să intensifice utilizarea tele-medicinei în universul post-pandemie.
Admiţând că tele-medicina în sine nu reprezintă o noutate, firma care a realizat studiul subliniază că progresele înregistrate în zonele de aplicaţii de video meeting, smartphone şi acces broadband permit actualmente existenţa mult mai multor instanţe de utilizare a unor servicii de tele-medicină. În 2020, multe din aceste instanţe s-au referit la furnizarea de îngrijiri medicale digitale, o chestiune alimentată de pandemie şi izolare, însă cele întâmplate atunci par să fi dat naştere unui adevărat nou fenomen la scară socială.
Studiul, care poate fi citit aici, arată că aproape jumătate din respondenţi (46%) au folosit cel puţin o dată servicii de tele-medicină, iar 84% dintre aceştia le-au folosit ca modalitate de a evita întâlnirile faţă-în-faţă în timpul pandemiei. Vestea bună pentru furnizorii de astfel de servicii este aceea că peste 63% din respondenţi au declarat că intenţionează să folosească tele-medicina mai mult decât înainte de pandemie. De asemenea, trei sferturi dintre cei care au folosit serviciile au declarat că s-au bucurat de experienţă, deşi 48% dintre aceştia au spus că au existat lucruri pe care nu le-au putut realiza prin tele-medicină.
Concluzia trasă este aceea că pandemia sanitară a arătat unei pături largi a populaţiei ce pot face serviciile de tele-medicină, iar acum mulţi dintre respondenţi ar dori să vadă mai multe astfel de servicii realizabile digital.
Studiul arată că respondenţii din zona EMEA sunt în urma celor din alte regiuni în termeni de utilizare a unor astfel de servicii. Circa jumătate din respondenţii din cele două Americi (51%) şi regiunea APAC (49%) au folosit deja servicii de tele-medicină, în vreme ce procentajul pentru EMEA se ridică la doar 37%.
Cea mai mare barieră din calea intensificării adopţiei de astfel de servicii în toate regiunile este constituită de accesibilitatea şi disponibilitatea reţelelor. Din cei 54% din respondenţi care nu au folosit servicii de tele-medicină, 46% au spus că opţiunea nu le era disponibilă, 39% au declarat că preferă întâlnirea personală cu un medic, iar 8% au spus că n-au avut nevoie recent de vreo consultaţie medicală.