Transformarea digitală reprezintă pentru orice firmă momentul perfect pentru reevaluarea abordării proceselor. De multe ori, obiectivul final este acela al înlocuirii tiparelor demodate de comportament cu modalităţi mai agile de gândire, care să permită implementarea de iniţiative ce conferă firmelor o vizibilitate mai bună asupra călătoriei.
Unul din cei mai mari furnizori globali de tehnologie, Fujitsu, susţine că, în mod tradiţional, există două mari abordări ale procesului de transformare digitală: de tip greenfield şi de tip brownfield.
Prima abordare se referă în principal la implementări noi. Firmele tind să continue să utilizeze procesele standard de afaceri pentru a introduce noi procese în cadrul operaţional al firmei.
A doua abordare înseamnă mai degrabă o oprire abruptă a proceselor existente şi trecerea la sisteme complet noi. Asta poate conduce la operaţiuni defazate, comunicare eronată şi mai puţină agilitate.
Pe propriul site, Fujitsu propune o a treia abordare, dezvoltată în parteneriat cu SAP, partener tehnologic de tradiţie al gigantului japonez. Este vorba de bluefield, care reprezintă un amestec de greenfield şi brownfield. Abordarea utilizează un proces automat pentru testarea peisajelor IT din firme, furnizarea de migrare selectivă de date şi pregătirea transformării digitale prin folosirea S/4 Hana de la SAP.
Pentru a decide care abordare e mai eficientă pentru fiecare firmă, în Europa Fujitsu foloseşte metodologia XPressWay, care utilizează un cadru de evaluare a cerinţelor de funcţionare ale unei firme, beneficiile aşteptate şi riscurile potenţiale. De aici mai departe se poate crea un itinerariu de străbătut pentru ca firma să ajungă exact acolo unde are nevoie.
Transformarea digitală înseamnă un proces cu multe piese în mişcare, fapt care face esenţială aşezarea iniţială a unei baze solide a procesului. De aceea, Fujitsu lucrează de mai mulţi ani împreună cu clienţii la procesul personalizat de transformare digitală, nu numai pentru sprijinirea migrării către S/4 Hana, ci şi a suporta procesele de afaceri şi serviciile de care e nevoie în timpul şi după această perioadă.