MOCAPP și Streams.live anunță un parteneriat prin care magazinele online românești pot să-și sporească vânzările folosind Live Shopping – cea mai nouă inovație din E-Commerce-ul mondial, care oferă consumatorilor posibilitatea de a fi ghidați de către influenceri atunci când fac cumpărături online.
Tehnologia integrează divertismentul live în conceptul de shopping și aduce o nouă experiență de cumpărare consumatorilor: aceștia își pot urmări influencerul preferat și pot participa la sesiuni live de testare în direct a produselor, direct pe website-ul magazinelor online.
„Live Shopping este ‘the next big thing’ în comerțul internațional și redefinește experiența cumpărăturilor online. Prin acest parteneriat oferim brandurilor acces la peste 1.000 de influenceri relevanți, pe care îi pot implica într-un nou tip de conectare cu consumatori, astfel încât shoppingul devine fun, eficient și o oportunitate de interacțiune socială – toate în același timp”, spune Florin Grozea, co-fondator MOCAPP.
Conceptul de Live Shopping combină beneficiile comerțului electronic cu cele ale unei vizite în magazine. Acesta transformă procesul de cumpărare din E-Commerce într-o experienţă interactivă, în care cumpărătorii urmăresc live o prezentare a produsului, pun întrebările la care doresc răspuns, schimbă impresii cu alţi utilizatori şi, la momentul oportun, cumpără printr-un simplu click, fără a opri sesiunea de prezentare: te informezi în direct, te bucuri de entertainment, prin conținut live creat de creatori populari și vedete celebre, și poți cumpăra fără să schimbi platforma.
Cine poate folosi Live Shopping?
Produsul se adresează companiilor cu activitate de retail și tuturor brandurilor ce vând online direct către consumatori.
„Principalele industrii care au adoptat cu ușurință produsele Streams.live sunt Beauty & Fashion, urmată de cea de Electronics & Gadgets. Soluția este potrivită pentru orice companie care vinde către un consumator final și care își dorește un plus de inovare și autenticitate, indiferent de segmentul comercial”, spune Mihai Drăgan, co-fondator Stream.live.
Influencerii, Social Media și Social Commerce
Dacă până acum brandurile au implicat Influencerii doar în campanii găzduite pe rețele sociale, odată cu parteneriatul MOCAPP & Stream.live ele pot aduce creatorii de conținut în transmisii live, susținute direct în magazinul online.
Un studiu recent derulat de MOCAPP și Cult Research arată că mai mult de 57% dintre cumpărătorii online au nevoie să consulte opinia influencerilor în care au încredere, înainte de a face o achiziție, însă consultarea este destul de dificilă, căci presupune accesarea mai multor canale complementare pentru a obține toate informațiile relevante.
„Totul se simplifică acum: îți urmărești, ca de obicei, influencerii preferați și intri în live-uri cu ei atunci când sunt implicați în astfel de proiecte”, spune Florin Grozea.
Ce arată studiile
Studiile legate de acest nou fenomen, foarte popular mai ales în Asia, arată că impactul pentru magazinele online este unul major:
– 8x mai multă interacțiune față de alte forme de conținut;
– 3x mai mult timp petrecut video live vs. video recorded;
– 4x creștere rata medie de conversie.
„Shopping-ul live este foarte bine primit de consumatorii din generațiile Millennials și Gen Z, fiind o experiență cu care sunt obișnuiți din Social Media. Mai mult decât atât, ei primesc răspuns la întrebări în timp real, acesta fiind unul dintre motivele pentru care rata de conversie este de aproape 5 ori mai mare decât media”, spune Mihai Drăgan, co-fondator Streams.live.
Noul serviciu Live Shopping este unul focusat pe conversii și relație directă cu consumatorii și poate fi utilizat inclusiv de către agențiile ce lucrează pentru companii multinaționale, ajutând profesioniștii din industrie să adauge valoare clienții lor, în completare la tacticile de PR, marketing online sau Influencer Marketing.
Detalii despre noul produs oferit de MOCAPP și Streams.live sunt disponibile aici https://mocapp.net/live-shopping