Conform unui raport publicat de firma de cercetare Quocirca, bazat pe interogarea unui număr de circa 1000 de factori de decizie IT la nivel global, mai bine de două treimi din firme au experimentat pierderi de date ca urmare a vulnerabilităţilor imprimantelor. În medie, astfel de vulnerabilităţi costă peste 800.000 USD, iar firmele mici şi mijlocii au fost cele mai afectate.
În acelaşi timp, tipărirea de documente rămâne o practică esenţială pentru multe organizaţii şi, prin asta, o oportunitate de afaceri mai sigure pentru furnizori. Pentru aproape jumătate din respondenţi, volumele de imprimare sunt aşteptate să crească, atât în mediul de lucru office, cât şi în mediul de lucru de acasă.
În acest context, păstrarea ritmului cu cerinţele şi provocările de securitate legate de tipărire devine din ce în ce mai dificilă, în opinia firmei de cercetare. Mai bine de jumătate dintre respondenţi au fost de acord cu o asemenea afirmaţie, iar dintre aceştia, cei mai pesimişti au fost directorii IT (CIO).
Doar un sfert dintre respondenţi au declarat că se simt încrezători că infrastructura de tipărire documente va rămâne perfect securizată după posibila revenire pe scară largă la munca de la birou. Procentul ajunge să depăşească 40% în rândul celor care folosesc un serviciu de tipărire documente gestionat de la distanţă.
„De aici se vede o oportunitate clară pentru furnizori de a spijini clienţii în efortul de securizare a infrastructurii de tipărire documente şi, prin asta, de micşorare a riscului de pierderi de date,” notează autorii raportului de cercetare. „Prin dezvoltarea de soluţii de securitate multi-layer, furnizorii de soluţii de tipărire îşi vor putea întări relaţia cu clienţii finali, mai ales în perspectiva schimbărilor de paradigmă IT care se prefigurează la orizont.”