Grupul Orange anunță astăzi rezultatele financiare pentru trimestrul al patrulea al anului 2021, disponibile la 31 decembrie.
În România, trimestrul al patrulea a fost marcat de finalizarea tranzacției prin care Orange România a achiziționat pachetul majoritar de 54% din acțiunile operatorului de servicii fixe, Telekom Romania Communications. Tranzacția, prin care s-a achiziționat o bază de clienți cu servicii convergente fix-mobil și o infrastructură de rețea fixă, accelerează strategia Orange de a fi prima alegere a clienților pentru servicii convergente în România.
În intervalul octombrie – decembrie, Grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată în valoare de 430 de milioane de euro[ii], având o creștere organică de 3% față de T4 2020. Ea a fost generată de veniturile din servicii, ca urmare a măririi bazei de clienți. Cifra de afaceri consolidată pentru 2021 este de 1,235 miliarde de euro, având o creștere organică de 4% față de 2020, iar contribuția Telekom Romania Communications este consolidată doar la T4.
La 31 decembrie 2021, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 10,6 milioane de clienți[iii], servicii fixe în bandă largă către 1,4 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,5 milioane de clienți.
Rețea – 4G și 4G+ în sute de noi localități
De-a lungul anului 2021, Orange s-a extins cu rețeaua 4G într-un total de 254 localități, în timp ce rețeaua 4G+ s-a extins în 1637 localități. Pe parcursul T4 2021, mii de locuitori din mediul rural au primit acces la conectivitate 4G, procentul de acoperire fiind de 98,31% din populație, în timp ce 366 de noi localități din mediul urban și rural s-au bucurat de avantajele rețelei 4G+. În ceea ce privește rețeaua 5G, aceasta este disponibilă astăzi clienților din 17 orașe.
Calitatea rețelei Orange România a fost reconfirmată de-a lungul anului 2021 atât de măsurătorile auditorilor independenți, cât și de cele ale autorității naționale, ANCOM. În T4 2021, auditorul Systemics-PAB a clasat Orange pe primul loc la calitatea serviciilor de voce și date în România. La rândul său, auditorul independent LCC International a desemnat Orange ca fiind cea mai bună rețea de voce și date din zonele metropolitane și rurale din România, iar analiza Ookla® a rezultatelor comparative Speedtest Intelligence®, obținute pentru operatorii români în a doua jumătate a anului 2021, a certificat că utilizatorii Orange România se bucură de serviciile celei mai bune rețele mobile din țară, beneficiind de cea mai rapidă rețea fixă și mobilă, cea mai mare acoperire mobilă, dar și de certificarea pentru cea mai rapidă rețea 5G. De asemenea, măsurătorile independente efectuate de ANCOM în prima jumătate a anului 2021, prin Netograf.ro, au arătat că Orange are cele mai bune viteze pentru internet fix și mobil din România.
Orange Business Services, venituri în creștere cu contribuție majoră din IT&C
În 2021, veniturile totale din servicii B2B au înregistrat o creștere semnificativă față de anul 2020. Cea mai dinamică zonă IT&C în 2021 a fost cea de Cloud, unde creșterea a fost de 25% față de anul trecut.
La nivelul T4, a fost remarcată o creștere a serviciilor mobile ca soluție de comunicare la distanță pentru companii. În luna noiembrie 2021, Orange Business Services a anunțat soluția de internet fix la viteze de 10 Gbps pentru companiile din București și Constanța, realizare ce demonstrează eforturile pentru a inova în zona de conectivitate fixă care să susțină sectorul public și privat din România.
Orange Money – Oferta de servicii digitale financiare se completează cu Cardul de Credit
La finalul lui 2021, Orange Money avea 300.000 de clienți, în creștere cu 15% față de finalul anului 2020. Anul trecut, Orange Money a lansat primul său card de credit, un produs caracterizat de clienți ca având una dintre cele mai competitive oferte din piață, atribut confirmat și de o triplare a vânzărilor în T4 2021 față de T3 2021.
Servicii digitale și dispozitive – YOXO are de 4 ori mai mulți clienți
YOXO, primul abonament mobil complet digital din România, fără perioadă contractuală, a reușit în T4 să își crească baza de clienți de aproape 4 ori față de aceeași perioadă a anului trecut. Această creștere a fost determinată nu numai de noile oferte introduse cu ocazia aniversarii produsului, ci și de noile facilități dezvoltate la solicitarea clienților, precum gestionarea mai multor numere YOXO din aceeași aplicație.
În al patrulea trimestru din 2021 a continuat creșterea semnificativă a clienților care au optat pentru zona de e-commerce și servicii digitale, nivelul de utilizare a serviciului My Orange pentru tranzacții procesate digital, tranzacții de reîncărcare și plată în My Orange crescând cu peste 25% față de perioada similară a anului trecut.
„În România, anul 2021 rămâne unul dintre cei mai importanți pentru Orange, alăturarea Telekom Romania Communications marcând un moment istoric pentru compania noastră. În noua echipă am adus împreună ingineri, oameni de business și de suport pentru a lucra la o experiență unitară pentru clienții noștri comuni, dar și pentru a avea acces la servicii la cele mai înalte standarde.
Deși a fost al doilea an marcat de incertitudinile aduse de criza sanitară, rezultatele noastre sunt pozitive și demonstrează că avem o bază solidă, care poate face față unor situații imprevizibile. Calitatea rețelei Orange a fost demonstrată inclusiv prin măsurătorile auditorilor și autorităților, serviciile digitale au avut o creștere semnificativă, demonstrând o preferință a clienților pentru selfcare și interacțiuni digitale la distanță, în timp ce Orange Business Services a adus în piață viteze de 10 Gbps pentru companii. Atenția noastră este îndreptată atât către business, cât și către impactul pe care-l avem în societate. De aceea, mă bucur să văd deschiderea clienților noștri către telefoanele recondiționate, care exemplifică importanța unor gesturi mici asupra întregii planete”, a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange România.