Așteptările clienților pentru cumpărăturile din magazin s-au schimbat, dar instrumentele tehnologice inovatoare pot ajuta la satisfacerea cerințelor ridicate.
În pandemie, multe magazine cu amănuntul au fost nevoite să-și închidă porțile și să apeleze la vânzări online. În timp ce așteptau să se redeschidă, s-au confruntat cu nevoia de a menține o bază de clienți loiali și mulțumiți, în ciuda numeroaselor provocări de a rămâne conectați într-o lume complet îndepărtată. Pentru mulți dintre ei, asta a însemnat dezvoltarea de instrumente digitale care le-ar putea menține eficient lanțul de aprovizionare, accelerând în același timp livrarea.
Potrivit unui raport recent al Deloitte, „pentru 2022, comercianții cu amănuntul ar trebui să continue calea de remediere pe care au început-o la debutul pandemiei pentru a obține beneficii pe termen lung și de durată. De fapt, următoarele 12 luni oferă oportunități de restructurare a lanțurilor de aprovizionare depășite, de corectare a gestionării stocurilor, de revizuire a prețurilor, de recalibrare a cadențelor promoționale și de reinventare a magazinului fizic pentru era digitală.”
Reinventare va necesita probabil ca comercianții cu amănuntul să modifice complet modul în care gândesc, iar schimbarea ar putea duce la schimbări permanente în modul în care își desfășoară activitatea.
Instrumentele tehnice pot ajuta la rezolvarea problemelor lanțului de aprovizionare
În 2022, experții prevăd că așa-numitele „date mici” vor ajuta companiile să realizeze obiective de afaceri comune precum eficiența, diminuarea riscurilor și reducerea costurilor. De asemenea, datele se pot dovedi a fi un instrument util în abordarea unei alte preocupări majore pentru comercianții cu amănuntul: problemele lanțului de aprovizionare.
Adevărata rezistență a lanțului de aprovizionare va necesita schimbări semnificative la nivel general. Clienții au devenit mai puțin previzibili, în parte din cauza pandemiei, iar mulți s-au schimbat unde și când fac cumpărături. „Multe capabilități actuale ale lanțului de aprovizionare, inclusiv planificarea cererii, gestionarea stocurilor și prognozarea îndeplinirii, nu sunt configurate pentru a gestiona astfel de scenarii. Organizațiile au nevoie de actualizări mai credibile de informații și tehnologie pentru a dezvolta sisteme agile care să poată face față noilor scenarii de consum.”
Informații precum alegerea produselor și modelele de trafic pot fi folosite pentru a îmbunătăți operațiunile, inclusiv gestionarea stocurilor, prețurile și plasarea fizică a produselor, toate acestea putând fi folosite pentru a îmbunătăți o anumită aprovizionare.
Tehnologia poate ajuta comercianții cu amănuntul să restabilească loialitatea clienților
Unul dintre efectele negative ale problemelor lanțului de aprovizionare este o potențială scădere a devotamentului clienților pentru o anumită marcă sau produs. Clienții de astăzi se așteaptă la aceeași viteză și confort pe care le obțin online. Magazinele care pot oferi această experiență vor consolida loialitatea clienților, făcându-i mai competitivi cu vânzătorii online și creând un avantaj față de concurenții fizici de retail care nu oferă viteză și confort comparabile.
Aici comercianții cu amănuntul ar trebui să apeleze la tehnologie pentru a aborda problemele lanțului de aprovizionare pe care nu le pot rezolva singuri. Digitalizarea oferă retailerilor șansa de a colecta și analiza mai multe – și mai detaliate – date despre preferințele și comportamentul clienților, echivalând condițiile de joc cu vânzătorii online și permițând recomandări și promoții personalizate.
Tehnologiile inovatoare, cum ar fi rafturile inteligente, casă modernizată și dispozitivele portabile, toate au puterea de a îmbunătăți experiența de cumpărături și de a reînnoi loialitatea clienților.
Caută tehnologie pentru a oferi un avantaj competitiv
Toți clienții care nu au fost deja cuceriți de comoditatea cumpărăturilor online probabil s-au convins de avantajele acestuia în timpul pandemiei. Și, deși cumpărăturile în persoană pot reveni, comercianții cu amănuntul inteligent nu vor ignora avantajul pe care tehnologia îl poate oferi, chiar și în interiorul magazinelor lor fizice.
Pentru a rămâne competitivi, comercianții cu amănuntul tradiționali trebuie să ia în considerare modul în care adoptarea tehnologiei digitale poate îmbunătăți experiența clienților în magazin, poate oferi acces la mai multe date despre preferințele și obiceiurile clienților și poate îmbunătăți operațiunile omnichannel.
Dincolo de atractivitatea unei experiențe de cumpărături inovatoare, tehnologia poate răspunde unora dintre celelalte așteptări ale clienților care au fost modificate în timpul pandemiei. Printre acestea, o preocupare în creștere cu privire la confidențialitatea datelor a crescut nevoia de a proteja datele clienților și de a convinge clienții de siguranța acestora. Comercianții cu amănuntul care pot oferi acest tip de asigurare se vor găsi înaintea concurenților lor.