Bizpoint — February 25, 2022 at 5:30 pm

Legătura dintre sustenabilitate şi profitabilitate

by

Un recent raport realizat de firma de telecomunicaţii NTT şi compania de marketing Thoutlab pe baza intervievării unui număr de peste 1000 de companii la nivel global arată că firmele care acţionează în sensul îmbunătăţirii sustenabilităţii afacerii au mai multe şanse să-şi crească rezultatele financiare pozitive.

Big green tree plant growing out of coins in currency glass jar on hands bokeh green Background. Forest conservation concept. Saving money for future retirement.Conform studiului, 44% dintre firmele respondente au avut parte de creşterea profitabilităţii ca şi consecinţă directă a eforturilor de sustenabilitate depuse. Mai mult, două treimi din respondenţi declară că inovaţia digitală a ajuns să fie esenţială pentru atingerea obiectivelor de sustenabilitate propuse în contextul diverselor măsuri sociale, economice şi de mediu luate de ţările sau regiunile unde aceste firme activează.

Pentru 68% din respondenţi, construirea unui viitor sustenabil reprezintă o prioritate. Factorul declanşator a fost, în multe cazuri (47%), pandemia Covid 19, pe care autorii studiului o descriu ca pe un ‘moment de răscruce’ în termeni de sustenabilitate a afacerii.

Doar 12% din respondenţi consideră iniţiativele de sustenabilitate drept puţin importante, în vreme ce aproximativ 40% declară că angajaţii, clienţii şi acţionarii firmelor lor se aşteaptă ca astfel de iniţiative să conducă la schimbări pozitive.

„Pe măsură ce populaţia globului îşi re-concentrează atenţia asupra sănătăţii şi stării de bine a oamenilor şi planetei, suntem tot mai des martori ai unui angajement reînnoit din partea companiilor de a implementa şi aprofunda practici de afaceri sustenabile,” spun autorii raportului. „În acelaşi timp, sănătatea oamenilor şi sănătatea afacerilor şi profiturilor nu reprezintă decizii de tip ori-ori; din contră, sustenabilitatea şi profitabilitatea devin din ce în ce mai strâns interconectate.”