Un studiu, realizat recent de firma de analiză PAC şi sponsorizat de Fujitsu, arată cum datele mai bune colectate despre clienţii din magazinele fizice au ajuns să reprezinte punctul de start pentru îmbunătăţirea experienţei de consumator în zona produselor de lux.
Cifrele arată că vânzările online, chiar şi în comerţul cu produse de lux, cresc constant. Unele estimări susţin că o treime din bunurile de lux vor fi vândute online până în 2025, faţă de 12% în 2019. Cu toate astea, cumpărătorii de produse de lux continuă să ceară prezenţă fizică la achiziţionare, ceea ce duce la creşterea costurilor legate de online.
Comercianţii online au cheltuit ani buni ca să analizeze datele despre clienţi pentru a înţelege ce comportamente duc la vânzări, ce optimizează valoarea unei vânzări şi ce anume transformă un cumpărător unic într-un client repetitiv. Iar cele mai mari firme de comerţ online au transformat recomandările astfel realizate într-o formă de artă prin extragerea de valoare din imense baze de date informative.
Contrastul este evident în cazul comerţului bazat pe locaţii fizice, care adesea dispune de surprinzător de puţine informaţii despre ce fac clienţii în interiorul magazinelor fizice. Această lipsă este în special acută în cazul mărcilor de lux, care de multe ori au rapoarte mari personal/client, în sensul în care unul sau doi clienţi sunt deserviţi de 10 sau 15 angajaţi. Acest fapt transformă datele colectate din multe din sursele obişnuite de date aproape inutile, deoarece ele sfârşesc prin a defini mai degrabă comportamentul angajaţilor decât al clienţilor.
Tehnologia poate juca un rol critic în ajutarea comercianţilor să înţeleagă mai bine comportamentul clienţilor în interiorul magazinului şi astfel să maximizeze generarea de oportunităţi, încheierea cu succes a acţiunii de vânzare şi eficienţa acesteia. Studiul PAC vorbeşte, în acest sens, despre o adevărată mişcare de adoptare de soluţii Computer Vision de către comercianţi. În plus, adoptând astfel de soluţii pe o infrastructură existentă de camere de supraveghere CCTV, alcătuind iniţial sistemul de monitorizare de securitate, se obţine o soluţie care oferă informaţii de marketing şi, ca atare, valoare pentru afacerea de comerţ.
Este esenţial aici ca informaţia acumulată să poată duce la decizii ale managerilor legate de poziţionarea produselor, gradul de acoperire cu personal şi stiluri de interacţiune cu clienţii. Un lucru este cert: tehnologia a avansat, chiar şi pentru magazinele fizice, până în punctul în care comercianţii de produse de lux îşi pot baza luarea de decizii pe fluxuri mai bune de date. Netezirea prăpastiei de date dintre cumpărăturile efectuate online şi fizic oferă acum intrumentele pentru comercianţi ca aceştia să înţeleagă corect tendinţele şi astfel să efectueze schimbări care să îmbunătăţească eficienţa. Totodată, aceste instrumente oferă personalului informaţiile de care acesta are nevoie pentru a furniza experienţa de nivel înalt cerută de clientela de lux.