Smarthuts, startup-ul care facilitează digitalizarea companiilor cu operațiuni de servicii în teren (Field Service), a înregistrat în trimestrul întâi al acestui an o creștere cu 30% a cifrei de afaceri. Soluția Smarthuts a fost folosită pentru coordonarea a 1.458.000 de intervenții și operațiuni de verificare complexe la peste 24.600 de locații, acoperite de 2.680 de specialiști, din diferite domenii de activitate (echipe de intervenție tehnică, personal IT, personal de curățenie, peisagistică, întreținere parcări, wellness, relații clienți, medical, pompieri, personal de pază, șoferi, dispeceri, gestionari, manageri și directori tehnici, șefi de obiective etc.).
Cu o echipă care numără în prezent 9 persoane, Smarthuts a înregistrat în primul trimestru al acestui an venituri recurente lunare de peste 19.300 euro, în creștere cu 28% față de finalul anului trecut.
„Creșterea de venituri a fost generată pe trei piloni: clienți din noi verticale, noi clienți mari și conturi noi, înregistrate la clienții existenți. Suplimentările de conturi au avut loc atât ca urmare a dezvoltării de funcționalități noi, inovatoare cât și ca urmare a extinderii utilizării soluției la angajați din alte departamente și alte locații”, spune Cristian Dragomir, CEO și co-fondator al Smarthuts.
În portofoliul de clienți din verticale noi, se regăsește, pe segmentul retail, Casa Alex, lider regional în comercializarea en-detail și en-gros în comerțul cu materiale de constructii, materiale pentru amenajări interioare, electrocasnice și piese auto în zona de sud-vest a României. Printre noii clienți cu operațiuni complexe, din piața țintă de mentenanță și servicii, se numără mall-urile AFI Cotroceni și AFI Ploiești, care au intrat în portofoliu după implementarea reușită la AFI Brașov iar Helinick, Dussmann și AFI Brașov sunt clienți din segmentul celor care și-au suplimentat activitatea.
În acest trimestru, soluția Smarthuts a fost selectată ca furnizor al Therme Nord București, parte a Therme GROUP™, în urma unui proces de selecție competitiv, la care au participat producători de soft lideri la nivel mondial. Criteriile în alegerea Smarthuts au fost configurarea rapidă și ușoară și adaptarea facilă și fără compromisuri pe fluxurile complexe ale Therme. Proiectul pilot în cadrul Therme București deschide posibilitatea implementării soluției Smarthuts la nivel global în cadrul Therme GROUP™.
Platforma Smarthuts este într-un proces continuu de dezvoltare fiind adăugate noi facilități, într-un ritm foarte rapid. Acestea au în vedere automatizarea și eficiența în generarea de job-uri cât și managementul facil al acestora. Spre exemplu, printre noile funcționalități din prima categorie se numără: crearea de joburi prin scanarea de taguri NFC și coduri QR, crearea automată a joburilor recurente, monitorizarea digitală a tururilor de gardă, de orice natură, prin scanarea de către personal a unui NFC sau QR code pentru a confirma, de exemplu, sosirea în locație sau la echipamentul respectiv.
Pentru a doua categorie, funcționalități care ușurează și mai mult managementul activității se numără: un sistem automat de gestionare a procesului și fluxurilor de aprobări interne, prin conversie automată a emailurilor sosite în căsuțe de tip email@companie.com în sarcini de lucru, fără intervenție umană și alocarea automată a acestora în funcție de anumiți parametri.
Pentru a susține dezvoltarea, creșterea numărului de clienți și pentru a dezvolta noi funcționalități, fondatorii au inițiat discuții pentru o nouă runda de finanțare, pentru a doua jumătate a acestui an.
Planurile de business Smarthuts, până la finele lui 2025, includ dezvoltarea unei rețele globale de parteneri, care să aibă capacitatea și instrumentele necesare să vândă și să implementeze soluția Smarthuts, cât mai independent de companie. Piețele vizate, atât pentru expansiunea prin parteneri cât și pentru vânzare directă, sunt Marea Britanie și Scandinavia, piețe cunoscute pentru deschiderea lor către digitalizare.