Indiferent de industrie, indicatorii sunt instrumente de măsurare a performanței și sunt singurul mijloc de a ști dacă procesele se îmbunătățesc sau nu și daca sunt necesare anumite intervenții asupra lor.
Am ales 5 indicatori de performanță importanți pentru industria de distribuție astfel încât să influențeze în mod pozitiv rezultatele companiilor care activează în domeniu.
Valoarea stocurilor
Este important ca investițiile în stocuri să rămână la un nivel destul de redus, pentru a nu ține bani blocați; în același timp, însă, este important să puteți previziona comportamentul consumatorilor, astfel încât să puteți fi oricând pregătiți să vă adaptați cererii.
Profitabilitatea
Măsurarea profitabilității arată în ce masură valoarea investită produce rezultatul așteptat. Cu ajutorul soluției ERP puteți măsura în orice moment profitabilitatea pe produs, pe furnizor, pe client sau pe companie în general. Fără aceste informații, persoanele din conducere nu își pot da seama dacă firma se află pe drumul corect, nu își pot adapta corect marjele și nu își pot negocia în mod favorabil contractele.
Rata de retur
Orice distribuitor știe cât de important este ca marfa livrată clientului să respecte comanda inițială. Rata de retur este un indicator pe care trebuie să-l urmăriți pentru a putea identifica cu ușurință cauzele: marfă neconformă, cantitate insuficientă, defecte, deteriorarea produselor în timpul transportului.
Livrarea completă și la timp
Cât de tare vă enervează ca în momentul în care faceți o comandă, furnizorul să nu vă trimită marfa la timp și nici comanda completă? Acest indicator este unul standard pentru a măsura perfomanța unui lanț logistic. Acesta măsoară dacă comanda client a fost respectată din punct de vedere cantitate și timp de livrare și este un indicator care influențează rata de satisfacție a clientului. Acesta poate, în același timp, influența și indicatorii de performanță ai altor departamente din cadrul companiei: depozitare, livrare, logistică, vânzări și chiar suport client. O deficiență la acest nivel, poate transforma un client mulțumit într-o victimă.
Costurile de transport
Costurile de transport pot influența atât în sens pozitiv, cât și negativ, prețul unui produs. Dacă procesul de livrare nu este optimizat și eficient, costurile de transport vor fi mari, ceea ce poate afecta volumul de comenzi.
Sursa: BIT Software