Mobilitatea, capacitatea de monitorizare în timp real a pieței, a echipei și a obiectivelor de vânzări sau automatizarea activității agenților din teren reprezintă astăzi elemente cheie din arsenalul modern folosit de companiile competitive pentru cucererirea de noi cote de piață.
Vascar a identificat astfel de optimizări ale business-ului și a decis să realizeze un pas în față prin integrarea automatizărilor operaționale, odată cu implementarea Hermes SFA – soluția de Sales Force Automation numărul 1 din România.
În prezent, Vascar folosește SFA-ul dezvoltat de Transart pentru preluarea comenzilor din teren, încasări la fața locului cu tipărire de chitanțe pe imprimanta mobilă, culegere de informații din piață folosind chestionare de trade-marketing. Principalul câștig al companiei este reprezentat de optimizarea și creșterea productivității proceselor legate de distribuție.
„Am ajuns la Transart deoarece nu găseam pe piață o soluție care să ne satisfacă cerințele, dar și datorită feedback-ului pozitiv primit de la alți utilizatori de HERMES SFA. Prin implementarea HERMES SFA am reușit să eliminăm aproape complet erorile umane din procesul de preluare a comenzilor și să reducem costurile aferente unor astfel de greșeli (retururi, anulări de documente, refacturări, costuri de imagine). Am redus numărul operatorilor care preluau comenzile telefonic la sediu și am crescut acuratețea proceselor legate de distribuție și nu numai. Estimez că amortizarea investiției în sistemul SFA s-a realizat în aproximativ 14 luni de la implementare.” – Cristinel Duran, Manager IT VASCAR.
Echipa de management a Vascar își dorea să modernizeze și să crească eficiența echipei de vânzări, cu accent pe: preluarea comenzilor, strike rate (eficiența la nivel individual a reprezentanților de vânzări) sau optimizarea rutelor. Un alt obiectiv era reducerea semnificativă a erorilor în preluarea comenzilor (manuală, bazată pe cod produs) pentru a evita situațiile în care se trimiteau către clienți alte produse sau alte cantități față de ceea ce s-a comandat de fapt.Implementarea soluției mobile propuse de Transart a durat aproximativ 2 luni de zile, Vascar optând pentru tablete Samsung care folosesc sistemul de operare Android. Prin utilizarea tabletelor împreună cu imprimantele mobile Zebra chitanțele sunt emise pe loc, la încasarea banilor de către agenții de pe teren.Agenții firmei s-au obișnuit rapid cu aplicația, iar faptul că poate funcționa și în regim offline este un mare plus pentru că se pot prelua comenzi din multe zone în care semnalul pentru Internet nu există sau este foarte slab, urmând ca datele să fie sincronizate în momentul în care și condițiile tehnice permit acest lucru.
„Hermes SFA ne-a ajutat să vizualizăm cu ușurință detalii relevante despre acțiunile agenților din teren și să ne îmbunătățim modul în care ne organizăm activitatea și ne planificăm obiectivele forței de vânzări – atât la nivel individual cât și de echipă. Prin monitorizarea sistematică a indicatorilor de performanță – calitativi și cantitativi – am reușit să identificăm ușor aspectele ce puteau fi îmbunătățite la nivel individual, iar în scurt timp să creștem performanța echipei.” – Cristian Niță, Director Vânzări VASCAR