Aveam nevoie de un sistem digital unificat. Ne-am uitat la ceea ce fac alte universități importante și am observat că au infrastructură bazată pe cloud. Ne-am dat seama că acesta era viitorul.
Un descendent al Colegiului Iezuit Major din Cluj, care a fost fondat acum 500 de ani în Cluj-Napoca, România, Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) își propune să promoveze și să susțină o cultură inovatoare de învățare. Pentru a-și îndeplini misiunea în lumea de astăzi, avea nevoie de o nouă infrastructură digitală pentru studenți, profesori și personal. UBB a adoptat Microsoft 365 pentru a oferi instrumente digitale unificate, ușor accesibile și mai sigure pentru comunicare, colaborare și stocare. Pentru a realiza un sistem de conectare unică pentru Microsoft 365 și platformele sale interne, UBB utilizează Microsoft Azure Active Directory.
Înființată în 1959, Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) este una dintre cele mai mari și mai vechi instituții de învățământ superior din România, cu rădăcini care datează din 1578. Pentru a forma o cultură inovatoare de învățare pentru cei peste 40.000 de studenți, apelarea la soluții digitale a fost imperativă.
E-mailurile UBB au fost stocate la fața locului, astfel încât personalul a avut și probleme cu accesibilitatea și stocarea. Profesorii nu și-au putut accesa e-mailurile în timpul întreruperilor de curent. În plus, au fost nevoiți să șteargă în mod regulat e-mailuri vechi și să salveze atașamente pe dispozitivele lor, deoarece inbox-ul lor avea doar cinci gigaocteți de spațiu. După ce au studiat ce au implementat alte universități din întreaga lume, reprezentanții UBB au consultat Microsoft pentru o soluție. „Microsoft ne-ar putea oferi întregul pachet cu Microsoft Teams pentru educație și Exchange prin Microsoft 365. Am putea folosi toate serviciile împreună, iar e-mailurile și fișierele noastre ar fi, de asemenea, mai sigure”, spune Hudrea.
„Studenții noștri le cereau profesorilor platforme de e-learning, așa că universitatea a trebuit să ofere un standard,aveam nevoie de un sistem digital unificat. Ne-am uitat la ceea ce fac alte universități importante din întreaga lume și am observat că au infrastructură bazată pe cloud. Ne-am dat seama că acesta era viitorul”. Prin cloud, UBB ar putea să-și eficientizeze serviciile IT și să creeze o experiență unificată pentru studenți și personal. Adrian Hudrea, directorul de informații al UBB
UBB a organizat sesiuni de instruire cu Microsoft și Net Brinel, membru al Microsoft Partner Network, pentru a-și ajuta profesorii să navigheze pe Microsoft 365. Gestionarea e-mailurilor a devenit mai puțin o problemă. „Cu Exchange, avem un sistem de e-mail centralizat, cu spațiu de stocare nelimitat. Pentru a gestiona baza noastră de date mare de e-mailuri și utilizatori, ne bazăm pe Microsoft Azure Active Directory și implementăm un sistem de conectare unică pentru Microsoft 365 și toate platformele noastre. Acest lucru va simplifica cu adevărat accesul pentru personalul nostru și studenții universitari. ”
Conectarea centralizată face, de asemenea, învățarea online practic nedureroasă. „Profesorii și studenții își folosesc adresele de e-mail pentru a se conecta la echipe pentru cursurile lor online, unde este ușor să susțineți examene sau să trimiteți fișiere”, adaugă Hudrea. S-a adoptat pe scară largă noul sistem. Hudrea se entuziasmează: „Acum avem 48.000 de conturi de e-mail active. În ultimele 30 de zile, au existat 500.000 de activități pe Microsoft Teams.”
Dar călătoria mai interesantă abia începe pentru UBB. „Am creat platforme pentru trimiteri la cursuri, urmărirea notelor, evaluări și multe altele, astfel încât să putem muta procesele offline online”, împărtășește Hudrea. „Când acestea sunt conectate la cloud, cu greu vom avea probleme și ne vom bucura de toate avantajele.”
Mai multe detalii puteți afla de la specialiștii Brinel.